شرکت گوگل روش جدیدی را برای هشدار به کاربرانی که نتایج جست‌وجو آنان را با اجرای دستورات خطرناک حاوی ویروس مواجه می‏سازد، به اجرا در می‏آورد. به گزارش SG، این اقدام گوگل، از هدایت کاربر به سمت سایت‌های خطرناک و حاوی ویروس جلوگیری می‌کند.

این ویژگی جدید که در اوایل هفته گذشته به مرحله اجرا رسیده بود، روز جمعه به صورت رسمی به متقاضیان ارائه گردیده است.

زمانی که کاربر قصد دارد تا سایت مورد نظر را باز کند، این برنامه با بررسی محتوای سایت، در صورت لزوم صفحه هشداری را پیش از باز کردن سایت اصلی و برای آگاه کردن کاربر، نشان می‌دهد.

این صفحه ضمن اعلام خطر احتمالی در باز کردن سایت، این اختیار را به کاربران می‌دهد تا در صورت تمایل به صفحه قبلی بازگشته و یا اقدام به باز کردن سایت مشکوک کنند.

نحوه کارکردسایت‌های مشکوک توسط انجمنStop Badware Coalition شناسایی شده‏اند. گوگل قصد دارد تا این صفحه هشدار ساده و عمومی را در آینده به صفحات حاوی گزارش‌های دقیق مربوط به ویروس‌ها و خطرات ناشی از آنها تبدیل کند.

Stop Badware Coalition یک سازمان غیر انتفاعی است که توسط دانشگاه‌های هاروارد و آکسفورد سرپرستی شده و تحت پشتیبانی شرکت‌هایی چون گوگل و Lenovo Group و Sun است.

موتور‌های جست‌وجوگر به صورت روزمره لینک‌هایی را به کاربر معرفی می‌کنند که احتمالا می‏توانند حاوی برنامه‌های جاسوسی بوده و با راهیابی به کامپیوتر کاربر، آسیب‌های امنیتی ایجاد کنند. امکان جدید گوگل قادر به حل چنین مشکلی است.

در آمریکا کاربران ۲۸۵‌میلیون‌بار در ماه به سایت‌های خطرناک و مشــکوک و اغلب غیراخلاقی هدایت می‌شوند و این جست‌وجوها توسط پنج موتور جست‌وجوی اصلی در جهان صورت می‌گیرد.