پرده‌برداری از سیستم عامل جدید اپل

گروه کامپیوتر - باز هم محصولی جدید، جنجالی دوباره را در عرصه تکنولوژی به پا کرده است. این بار شرکت بزرگ apple این کار را با خبر عرضه جدیدترین سیستم عامل خود Leopard انجام داده است.

تاریخ انگار قرار است برای مسوولان apple تکرار شود.

آنها در گذشته این اتفاق را با ارائه محصولاتی مانند کامپیوترهای مکینتاش و دستگاه‌های ضبط و پخش دیجیتال موسیقی iPod تجربه کرده‌اند و حالا به دنبال آن هستند که با عرضه این محصول جدید سهم خود را از بازار نرم‌افزار در سطح جهان هم به دست بیاورند.

به عقیده کارشناسان این سیستم عامل جدید با قابلیت‌هایی مانند ویدئو کنفرانس، نرم‌افزار iChat وTime Machin که امکان بازگرداندن اطلاعات گم یا پاک شده را به کاربران آن می‌دهد، می‌تواند توجه شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری دنیا را به خودش جلب کند.

«استیو جابز» مدیر عامل شرکت apple در این مورد می‌گوید: «فکر می‌کنم پیش‌بینی‌های ما درباره تاثیرگذاری این محصول بر بازار نرم‌افزار جهانی و رسیدن آن به مقبولیت قابل توجهی از طرف کاربران درست از آب دربیایند.

همه ما در apple تمام تلاش خود را برای عرضه این سیستم عامل در بهار آینده می‌کنیم و تا آن زمان سعی داریم با نمایش قابلیت‌های این محصول برای کارشناسان و متخصصان نرم‌افزار مشکلات احتمالی آن را برطرف کنیم.»

این در حالی است که کنفرانس عمومی شرکت Apple برای اعلام این خبر با حضور چهار هزار و دویست کارشناس نرم‌افزار از ۴۸کشور دنیا برگزار شد.

با این همه شرکت مایکروسافت که با در اختیار داشتن ۹۰درصد بازار نرم‌افزارهای دنیا به عنوان جدی‌ترین رقیب Apple به حساب می‌آید، سعی دارد با عرضه سیستم عامل جدید خود با نام Vista در ماه ژانویه آینده، گوی سبقت را از رقیب خود برباید.

جابز در این مورد می‌گوید: «با وجود سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مایکروسافت برای ارائه این سیستم عامل، تاخیر زیاد آن در عرضه این محصول، ضعف قابل‌توجهی برای غول نرم‌افزاری دنیا محسوب می‌شود. به نظر من پول همه‌چیز نیست».

او ضمن امتناع از صحبت درباره قابلیت‌های دیگر این سیستم‌عامل، می‌گوید: «فکر می‌کنم بهتر است برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، صحبت از امکانات دیگر این نرم‌افزار را به زمان عرضه آن موکول کنیم. اعتقاد من در این باره این است که در حقیقت زمانی کسی دست به تقلید و نسخه‌برداری می‌زند که خودش توانایی ارائه محصول جدیدی را ندارد.»