واکنش‌ها

به دنبال این اقدام حاضران در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز با سر دادن شعارهایی از قبیل «استاندار ولایی، حمایتت می‌کنیم»، از خرم اعلام حمایت کرده و نمایندگان آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه نیز به طور دسته‌جمعی با حضور روی سن از استاندار جدید آذربایجان شرقی اعلام حمایت و دلجویی کردند.

به گزارش «ایلنا» احمد وحیدی، وزیر کشور نیز روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان غربی که پس از این مراسم انجام شد، در واکنش به این ماجرا گفت: کسی که در راه خدا و برای خلق خدا کار می‌کند اگر توهین بشنود و سیلی هم بخورد برایش اهمیت ندارد و ترس به دلش راه نمی‌دهد. در ادامه واکنش‌ها به ماجرای مذکور، سعید جلیلی در پی حاشیه مراسم معارفه استاندار آذربایجان شرقی، پیامی صادر کرد و به مردم آذربایجان بابت داشتن چنین استانداری تبریک گفت. به گزارش «ایلنا» وی در این پیام تاکید کرد: «زین‌العابدین خرم‌رضوی با سابقه مجاهدت در دفاع مقدس و شش ماه مقاومت ستودنی و هوشمندانه در اسارت تکفیری‌ها در سوریه، با کف نفس اشترگونه امروز در پیشگاه خدا و مردم عزیزتر شد.»

به گزارش خبر آنلاین، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم از اقدام استاندار آذربایجان شرقی در عدم برخورد با کسی که به او سیلی زد، دفاع کرد و استاندار جدید آذربایجان شرقی را به دلیل بخشش فرد مهاجم به مالک اشتر تشبیه کرد. با این حال علی علیزاده، نماینده مردم مراغه در مجلس با اشاره به انتشار کلیپ سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی، گفت: قطعا انگیزه این فرد، خصومت شخصی بوده است و ربطی به انتصاب استاندار یا حتی سخنان وی نداشته، چرا که اساسا در بدو ورود استاندار و آغاز سخنان وی اقدام به چنین حرکتی می‌کند. به گزارش خبرگزاری فارس، وی همچنین از ضعف امنیتی در این مراسم انتقاد کرد.

  واکنش سپاه عاشورا

سپاه عاشورای آذربایجان شرقی نیز که گفته می‌شود فرد مذکور از کارکنانش بوده، روز شنبه در پی اتفاق پیش آمده در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی بیانیه‌ای را صادر کرد. به گزارش «ایسنا»، سپاه عاشورا در این بیانیه ضمن محکوم کردن رفتار سخیف و دون شأن فرد خاطی، از مجاهدت‌ها و رشادت‌های سردار خرم در جبهه‌های دفاع مقدس و مقاومت اسلامی و عرصه خدمت‌رسانی و نیز رفتار کریمانه ایشان در این موضوع قدردانی کرد. در ادامه این بیانیه آمده است، سپاه عاشورا، انتظار دارد دستگاه‌های مسوول ضمن بررسی موضوع، برخورد قانونی را با فرد خاطی انجام داده و از تکرار چنین مواردی پیشگیری کنند.

  دستور پیگیری

از سوی دیگر به گزارش فرارو، دادستان تبریز نیز پس از انتشار فیلم سیلی زدن به عابدین خرم، استاندار استان آذربایجان شرقی، دستور پیگیری را صادر کرد.

هیات دولت، روز ۲۵ مهرماه سال جاری به «زین‌العابدین رضوی‌خرم» برای استانداری آذربایجان شرقی رای اعتماد داد که مراسم معارفه وی، به عنوان پانزدهمین استاندار این استان روز شنبه، اول آبان‌ماه در تبریز برگزار شد.