او همچنین با ابراز نگرانی از انحلال تیم واکنش سریع کووید و همچنین برخی طغیان‌های مجدد بیماری در برخی استان‌ها گفت: بنابراین گمانه‌زنی از آغاز پیک ششم داریم، اما نمی‌دانیم کانون‌های آن کدام مناطق است و چه باید کرد.  وی در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: طی دو تا سه هفته گذشته مسافرت‌های درون‌مرزی و برون‌مرزی زیادی شکل گرفته است و با وجود اینکه بر بحث واکسیناسیون مانور داده می‌شود و شاهد افزایش تیراژ واکسیناسیون هستیم، ولی هنوز زود است که بخواهیم درباره شرایط عادی اپیدمی صحبت کنیم یا فکر کنیم می‌توان جشن پایان اپیدمی گرفت. سوری گفت: با انحلال تیم واکنش سریع نامه‌نگاری‌هایی درباره علل این اتفاق با وزارت بهداشت داشتیم، اما پاسخی دریافت نکردیم و با ما خداحافظی کردند.

   مبتلایان جدید کرونا در کشور

در همین حال بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته ۱۸۱ بیمار کووید-‌۱۹ در کشور جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند. همچنین در این بازه زمانی بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۸۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۰۴ نفر از آنها بستری شدند. ۴ هزار و ۶۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

از سوی دیگر در ادامه واکسیناسیون کرونا در کشور، بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۴۸ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۹۳ نفر دز اول واکسن کرونا و ۲۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۸۷ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۶۸۰ دز رسیده است. همچنین به گزارش «ایسنا» در شبانه‌روز گذشته، یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۱۵۸ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

   تایید تزریق دز سوم واکسن در کمیته علمی

در همین حال حیدر محمدی، مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اکنون ۵٠ تا ۶٠ میلیون ذخیره دارویی واکسن کرونا در کشور داریم و ۴٢ میلیون باقی‌مانده سیاست واردات واکسن است که ذخیره بالایی است؛ گفت: پیشنهاد شده است که مجوز دز بوستر (یادآور) را به واکسن‌ها بدهیم و تزریق دز بوستر در کمیته علمی واکسن به تایید رسیده است.  درهمین ارتباط محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: بر اساس مطالعاتی که در دنیا منتشر شده است به نظر می‌رسد ایمنی ناشی از واکسن ۶ تا ۸ ماه پایدار است؛ اما بعد از این مدت افت نسبی سطح ایمنی را داریم و ممکن است افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار گیرند. برای اینکه مردم بتوانند حداکثر سطح ایمنی را داشته باشند باید همزمان با ادامه برنامه واکسیناسیون نوبت اول و دوم، تزریق دز یادآور را هم دنبال کنیم.

   شرط ورود به ایران

همزمان بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت تاکید کرد: شرط ورود هر کسی به کشور زدن دو دز واکسن کرونا است. به گزارش «ایسنا» وی افزود: ما تلاش‌مان این است که با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت گردشگری موضوع دیپلماسی سلامت را تقویت کنیم و بتوانیم خدمات بیشتری را به کسانی که به کشورمان برای دریافت تسهیلات بهداشتی مراجعه می‌کنند، ارائه کنیم.