از سوی دیگر علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس نیز در نطق میان دستور خود گفت: اعضای دولت قبل اتاق عملیاتی در جهت تخریب مجلس و دولت تشکیل داده‌اند. به گفته سلیمی، شایعه و دروغی که علیه مجلس ساختند، نشان داد این اتاق عملیات جهت تخریب مجلس و دولت همزمان شکل گرفته است. وی تصریح کرد: بحث محرمانه بودن اموال مسوولان در مجلس نبوده و متاسفانه سیاستی که این آقایان در اتاق عملیات در پیش گرفته‌اند، سیاست ماکیاولیستی، دروغ‌سازی و غوغاسازی است و جالب است افرادی این دروغ‌ها را می‌سازند که پیش از این بیشترین مسائل محرمانه را داشتند و دولت‌شان دولتی بود که قراردادهای محرمانه اعم از نفتی، خرید هواپیما، پالرمو و توتال را داشت. سلیمی تاکید کرد: امیدواریم افکار عمومی جدی بگیرند، چرا که مردم امروز مسائل را درک می‌کنند و اسیر این فضاسازی‌ها نمی‌شوند.

  نامه به رئیسی درباره پیمان شانگهای

در خبری دیگر از مجلس، ۱۶۰ نماینده خطاب به رئیس‌جمهور خواستار برنامه‌ریزی دولت و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی برای استفاده حداکثری از عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان شانگهای شدند.

  هشدار نادران درباره هماهنگی تیم اقتصادی دولت

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  الیاس نادران، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نطق میان دستور خود گفت: پاشنه آشیل دولت رئیسی اقتصاد است و جمع کردن بزرگان حوزه اقتصاد در دولت کار پسندیده‌ای به شمار می‌رود. وی افزود: هماهنگی تیم و مدیر داشتن تیم اقتصادی مهم‌تر از جمع کردن بزرگان حوزه اقتصاد خواهد بود. رئیس‌جمهور به صورت صریح اعلام کند مسوولیت تیم اقتصاد کشور با چه کسی است؟ هرچند شفاهی و تلویحی اعلام کرده است. وی با بیان اینکه راهبردها، خط مشی‌ها و نقاط کلیدی اقتصاد کشور باید تبیین شود، گفت: از پراکندگی نظرهای آقایان و تعیین نشدن مسوول حوزه اقتصادی نگرانی دارم. نادران تاکید کرد: اخبار خوبی از جلسات سران قوا و تصمیم‌های آنها به گوش نمی‌رسد. دور زدن نهادهای مسوول مانند قوه مقننه و تغییر در متن مصوبات قانونی بدون طی فرآیندهای قانونی سنت اشتباه دولت‌های قبل است. وی همچنین از ریاست مجلس خواست از شأن و جایگاه مجلس و اعتبار قانون اساسی دفاع کند. نادران تصریح کرد: اگر دولت اصلاحیه یا متمم بودجه می‌خواهد باید درخواست کند تا مجلس بررسی کند و مردم در جریان قرار بگیرند؛ هر کس مسوولیتی را برعهده دارد باید بپذیرد. مولفه‌های اقتصادی کارکردهای خود را دارد و سیاست‌های اعلامی دولت هم آثار خود را خواهد داشت. ‌ وی یادآور شد: ما و مردم منتظر هستیم تا مجموعه جامعی از سیاست‌های پولی، مالی، ارزی، اقتصادی و تولیدی را بشنویم. پراکندگی‌ها و سردرگمی‌ها بلاتکلیفی را در بازار به وجود خواهد آورد و موج تورمی دامن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

  انتقاد از غیبت معاونان پارلمانی در مجلس

از سوی دیگر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از حضور نیافتن معاونان پارلمانی دستگاه‌ها در جلسات علنی مجلس انتقاد کرد و خواستار پیگیری آن از سوی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شد. به گزارش خبرگزاری فارس، علی نیکزاد گفت: برای ما جای تعجب دارد حتی زمانی که دولت جلسه ندارد معاونان پارلمانی دستگاه‌ها به مجلس نمی‌آیند.