ضرب‌الاجل سه ماهه به سازمان اموال تملیکی

همچنین به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهور در بازدید از انبارهای سازمان اموال تملیکی در بوشهر دستور داد تا نیروهای اطلاعاتی عناصری را که به شکل سازمان‌یافته قاچاق می‌کنند و دست‌های پشت پرده در این خصوص را شناسایی و به مقامات ذی‌ربط اطلاع دهند. رئیسی برای تعیین تکلیف وضعیت انبارهای سازمان اموال تملیکی ضرب‌الاجل سه ماهه تعیین کرد و گفت: یک ضرب‌الاجل سه ماهه اصلاح ساختار و کاهش سریع موجودی انبارهای سازمان اموال تملیکی باید در کشور کلید بخورد. رئیس‌جمهور افزود: گذشت زمان برای استرداد اموال صاحبان کالا و دولت به‌طور حتم بار مالی دارد و خسارت محسوب می‌شود. رئیس‌جمهور تصریح کرد: وضعیت انبارهای اموال تملیکی تصویر زیبایی نیست و باید این مشکل ساختاری برطرف شود.  به گفته رئیس‌جمهور، لازم است قوه قضائیه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذی‌ربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها در سه ماه آینده برنامه‌‌ریزی و اقدام کنند.

رئیسی افزود: یکسری از افراد دستگیر و با آنها برخورد و اموالی از آنها گرفته می‌شود اما اینها جزو عوامل پشت پرده نیستند و باید بتوانیم جریان مافیایی قاچاق را در این مسیر شناسایی کنیم. رئیسی اضافه کرد: از همکاران می‌خواهم به‌ویژه در بخش‌های اطلاعاتی این مساله را بررسی و مافیای قاچاق را شناسایی کنند. وی با بیان اینکه آوردن کالایی از سوی یک نفر در قالب شناور یا کوله‌بر مساله اصلی ما نیست گفت: مساله ما بحث قاچاق سازمان‌یافته است یعنی جریان مافیایی قاچاق باید مورد بررسی قرار گیرد. همچنین رئیس‌جمهور از مرجع قضایی د‌رخواست کرد تا در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها تسریع و وضعیت آنها سریع تعیین تکلیف شود.

  فناوری صنعت کشتی‌سازی بومی شود

همچنین رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سفر خود از مرکز شهید محلاتی از مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی بازدید کرد.  رئیسی بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت به‌طور کامل از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند. رئیس‌جمهور در این بازدید همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد. رئیس‌جمهور همچنین در بازدید از نخلستان‌های شهرستان اهرم استان بوشهر در آلاچیق کشاورزان حضور یافت و از نزدیک با آنها گفت‌وگو کرد.

 افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر

همچنین رئیس‌جمهور پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد. به گزارش «ایسنا» ابراهیم رئیسی افزود: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه‌ریزی‌های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته‌ای مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی است. رئیسی افزود: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم. رشد و توسعه معنادار دانش هسته‌ای، ارتقای سطح سایر فناوری‌ها و فنون را به دنبال خواهد داشت. رئیس‌جمهور پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود در حال بهره‌برداری است و هزار مگاوات برق تولید می‌کند و این میزان، در فازهای توسعه‌ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ۱۰ هزار مگاوات برساند.