350 هزار دز آسترازنکا از اتریش رسید

بنا به اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت منتهی به دیروز مجموع جان‌باختگان، ۱۲۱ هزار و ۱۰۹ نفر بود. در این میان متاسفانه ۲۲۹ بیمار کرونا در کشور طی شبانه‌روز گذشته جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

همچنین طی ۲۴ ساعت منتهی به ۱۱ مهر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۴۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۶۷ نفر از آنها بستری شدند. با این اوصاف، مجموع بیماران کرونا در کشور به ۵ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۲۸ نفر رسید که خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون و ۹۵ هزار و ۶۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند. همچنین به گزارش «ایسنا» ۵ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۳۲ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۱۶ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند‌.

   آمار تزریق واکسن

همچنین، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته یک میلیون و ۸۰ هزار و ۸۹۰ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. تا کنون ۴۰ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۳۹۵ نفر دز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۱۹ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند. بنابراین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۷ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۴ دز رسید. همچنین در شبانه‌روز گذشته یک میلیون و ۸۰ هزار و ۸۹۰ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

   ورود ۳۵۰ هزار دز واکسن آسترازنکا از اتریش

 همچنین «ایرنا» از واردات شصت و دومین محموله وارداتی واکسن کرونا شامل ۳۵۰ هزار دز واکسن آسترازنکا از اتریش خبر داد. این محموله در حالی روز جمعه ۹ مهرماه وارد کشور شده است که شصت‌ویکمین محموله واکسن کرونا شامل ۱۵۰ هزار دز آسترازنکا نیز روز جمعه ۹ مهرماه به کشور وارد شد.

واکسن آسترازنکا محصول یک شرکت داروسازی و زیست‌فناوری چندملیتی به همین نام است و از دسامبر ۲۰۲۰ مراحل کارآزمایی بالینی را جهت تولید واکسن کووید-۱۹ آغاز کرد و در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ این واکسن با ایمنی ۷۰ درصد برای استفاده در برنامه واکسیناسیون برخی کشورها قرار گرفت.

   جدیدترین آمار جهانی کرونا

در این میان، شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۵ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۱۹۱ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تایید شده است و ۲۱۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۴۶۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴/ ۴۴ میلیون مبتلا و بیش از ۷۱۹ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-‌۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۸/ ۳۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کرونا در برزیل هم از ۴/ ۲۱ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

به گزارش «ایسنا» همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۹۷ هزار و هند با بیش از ۴۴۸ هزار جان‌باخته، بالاترین آمار قربانیان کرونا را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۰۹ هزار جان‌باخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. ایران در فهرست ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشتند، در رتبه هشتم جهان قرار دارد .