او تاکید کرد که «این دو جایگاه قطعا ارتباطی به هم ندارند» و گفت: ایشان در هفته‌های اخیر به صورت مستمر در جلسات مجمع تشخیص حضور یافته و ریاست‌شان بر مجمع تداوم داشته است.

  تحلیل ناصر ایمانی از استعفای آملی‌لاریجانی

ازسوی دیگر به گزارش «ایلنا»، ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا گفت: مساله استعفای آیت‌الله آملی‌لاریجانی از شورای نگهبان به علت اختلاف نظر در شیوه و نحوه بررسی صلاحیت‌ها بود نه به دلیل مسائل شخصی و صرفا رد صلاحیت برادرش.

روز ۱۳شهریور ماه خبر استعفای صادق آملی‌لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان اعلام شد. به گزارش انتخاب، پیش‌تر صادق لاریجانی پس از ردصلاحیت‌های ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در بیانیه‌ای از روند احراز صلاحیت‌ها انتقاد کرده بود. او گفته بود بعد از ۲۰ سال عضویت او  در شورای نگهبان هیچ گاه تصمیمات شورا، تا این حد غیرقابل دفاع نبوده است.

  نظر جواد امام درباره استعفا

درخبری دیگر جواد امام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «ایلنا»، درباره استعفای آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان و اینکه تصور عموم از این اتفاقات این است که در رده‌های بالای قدرت، رقابت و دعوای اساسی وجود دارد که این‌گونه نمود بیرونی پیدا کرده است، گفت: معتقدم اقدام آقای آملی‌لاریجانی اقدام دور از انتظاری نبود؛ چراکه بعد از روی کار آمدن آقای رئیسی در قوه قضائیه اختلافات بروز کرد. وی گفت: آقای آملی‌لاریجانی اگر به تکلیف خودش عمل کرده است باید به‌طور شفاف بگوید دلایل استعفایش چیست تا متهم به جانبداری از حقوق خانواده نشود.