تداخل فرکانس دلیل کندی واگذاری سیم‌کارت اپراتور دوم است

یک کارشناس مخابرات یکی از دلایل اصلی در دیر واگذار شدن سیم‌کارت‌های اپراتور دوم را تاخیر در ارائه باند فرکانس بدون تداخل به این شرکت اعلام کرد و گفت: ایرانسل باید زمان بسیاری را صرف بررسی این فرکانس‌ها کند در حالی که این شرکت ۹ ماه پس از صدور گواهی باید شروع به کار کند. این کارشناس مخابرات در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به ابلاغمه بند «ج» اصل ۴۴ قانون اساسی اظهارداشت: با این ابلاغیه بسیاری از شرکت‌های داخلی برای حضور در عرصه تولید امیدوار تر شده‌اند.

وی ادامه داد: بخش مخابرات نیز باید با توجه به این بند قانون اساسی عرصه را برای حضور بیشتر بخش خصوصی و غیر دولتی فراهم کند. زمینه و بستر‌سازی برای حضور بخش خصوصی در عرصه مخابرات و به‌ویژه تلفن همراه نیازمند اجرای دقیق بند «ج» اصل ۴۴ قانون اساسی و عدم گسترش حضور دولت در این بخش است.

این کارشناس مخابرات به بحث واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری از سوی دولت اشاره و عنوان کرد: باید توجه داشت که این کار اگر از سوی اپراتور اول صورت گیرد خلاف تمام شعارهای دولت مبنی بر حضور بخش خصوصی و غیر دولتی در این زمینه است زیرا اکنون تالیا در حال واگذاری سیم کارت اعتباری است.

وی تصریح کرد: دولت برای اینکه میدان بیشتری به بخش خصوصی و غیر دولتی دهد باید همکاری و تعامل بهتری با این بخش‌ها داشته باشد.