محسنی‌اژه‌ای در این دیدار با اشاره به سوابق مدیریتی حجت‌الاسلام خطیب در بخش‌های مختلف وزارت اطلاعات، حضور وی در رأس این وزارتخانه را موجب تقویت همکاری‌های وزارت اطلاعات و دستگاه قضا، سازماندهی هرچه بیشتر فعالیت ضابطان و بهبود کارکرد دستگاه اطلاعاتی کشور دانست. رئیس قوه قضائیه، وزارت اطلاعات را نهادی فراقوه‌ای دانست که متعلق به نظام و انقلاب اسلامی است و بر نقش مهم این وزارتخانه برای شناسایی و ریشه‌کنی بسترهای فسادزا و همکاری با دستگاه قضا برای برخورد با عناصر فاسد تاکید کرد.  خطیب نیز با اشاره به دستورات اخیر رئیس قوه قضائیه درباره مقابله با مافیای دارو و کسانی که در این شرایط سخت نسبت به سلامت مردم خیانت می‌کنند، گفت: موضوع مقابله با بیماری کرونا جزو اولویت‌های تعیین شده از سوی مسوولان ارشد نظام است و وزارت اطلاعات در مبارزه با مافیای دارو و هدفی که شما در این زمینه ترسیم کردید با همه توان وارد خواهد شد.

   تاکید اژه‌ای بر رسیدگی فوری به گزارش‌ها

در خبری دیگر، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته در همایش سراسری قضات دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات گفت: دستگاه نظارتی باید خودش آگاه، مسوولیت‌پذیر، منزه و در برابر تخلف و آلودگی حساس باشد؛ در غیر این صورت خودش مشکل‌‌آفرین خواهد بود. به گزارش میزان، وی با بیان اینکه بعضی از آلودگی‌ها قابل تحمل نیست، بر تسریع در رسیدگی به این موارد تاکید کرد و گفت: وقتی گزارش و مساله‌ای مطرح می‌شود باید فورا به آن رسیدگی شود تا صحت یا نادرستی آن مشخص و تعیین تکلیف شود. وی ادامه داد: اینکه گفته شود یک قاضی، مرتکب خطا یا تخلف شده و به آنها رسیدگی نشده نشان می‌دهد که یا گزارش‌ها غلط بوده یا آنکه ما نتوانسته‌ایم آن را اثبات کنیم و این خوب نیست که در کشاکش شایعات و گزارش‌ها، موضوع مبهم بماند.

   دو انتصاب در قوه قضائیه

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه، محمدباقر الفت به سمت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه منصوب شد. در انتصابی دیگر محمد کاظمی‌فرد به عنوان رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه منصوب شد. وی پیش از این معاون امور سامانه‌ها و هوش قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه بوده است.