برخی به انتقاد از او پرداخته و این اقدام را خلاف آداب دیپلماتیک دانستند. حال رئیس دستگاه دیپلماسی دوشنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی در ارتباط با برخی از حواشی ایجاد شده درباره عکس دسته‌جمعی مقامات شرکت‌کننده در نشست بغداد و جایی که او ایستاد، گفت: «من در این نشست در جایی ایستادم که جایگاه واقعی ایران و نماینده جمهوری اسلامی ایران بود.» چرا که پیش از این وزیر خارجه عراق با حضور در تهران از ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جدید ایران برای شرکت در این نشست دعوت کرده بود اما ایران ترجیح داد که در سطح پایین‌تری در نشست بغداد شرکت کند. منظور امیرعبداللهیان هم احتمالا به همین موضوع بوده است.

  ساعات کاری بخش تایید اسناد وزارت امور خارجه افزایش یافت

 همچنین حسین امیر عبداللهیان روز گذشته به طور سرزده از بخش تایید اسناد وزارت امور خارجه بازدید کرد و با توجه به ازدحام صفوف مراجعان و درخواست مردم ساعات کاری این بخش را افزایش داد. امیر عبداللهیان برای پاسخگویی مناسب به مراجعان، تصمیمات زیر را اتخاذ و برای اجرای فوری به بخش‌های ذی‌ربط در وزارت امور خارجه ابلاغ کرد:

۱- از این پس (تا اطلاع ثانوی) ساعات کاری این بخش در روزهای کاری شنبه الی چهارشنبه در دو شیفت از ساعت ۸ الی ۱۳ در شیفت اول و ۱۴ الی ۱۹ در شیفت دوم افزایش خواهد یافت.

۲- همچنین تا اطلاع ثانوی بخش تایید اسناد روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ آماده ارائه خدمات خواهد بود.