دولت به دنبال ثبات در بازار است

رئیسی افزود: درباره ویروس کرونا حتما باید از موضع انفعال به موضع پیش‌بینی و پیشگیری و غالب شدن بر شرایط حرکت کنیم. در این زمینه وزارت بهداشت و درمان باید اقدامات متفاوت و تحولی انجام دهد.  وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه واردات واکسن و افزایش تولید واکسن داخلی اظهار کرد: وزیر خارجه باید رایزنی‌های لازم برای افزایش واردات واکسن را با جدیت پیگیری کند. رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت مهار گرانی و تورم را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز این موضوع از مسائل بسیار مهم و اولویت‌دار کشور است و مردم انتظار دارند که در این زمینه آرام ننشینیم و باورم این است که با وجود تحریم و کرونا می‌توانیم به لطف خدا و کمک و مشارکت مردم گام‌های مناسبی در این مسیر برداریم.  رئیسی استفاده از تجربیات و عبرت‌های دولت‌های پیشین را حائز اهمیت دانست و گفت: باید از تجربیات و عبرت‌های دولت‌های گذشته در حوزه مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و داخلی، درس بگیریم و استفاده از این عبرت‌ها به نحوی باشد که مشکلات و تجربیاتی که پیشینیان داشتند را دوباره تکرار نکنیم، چرا که انسان از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. رئیسی همچنین تاکید کرد‌: مقابله با کرونا، مهار گرانی و تامین معیشت مردم اولویت‌‌‌های مهم دولت است. همچنین اعضای هیات وزیران روز پنج‌شنبه در نخستین جلسه هیات دولت سیزدهم عهدنامه‌ای امضا کردند.

   تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره)

به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در مراسم تجدید بیعت دولت سیزدهم با آرمان‌های امام خمینی‌(ره) در حرم بنیان‌گذار انقلاب با بیان اینکه میثاق با امام، میثاق با همه خوبی‌ها و پاکی‌هاست، اظهار کرد: امروز با امام خمینی(ره) پیمان می‌بندیم که خط نورانی ایشان را ادامه دهیم و به آن وفادار باشیم. این دولت نیاز دارد همه آحاد ملت و سلیقه‌ها و گروه‌ها با همه وجود خود را همراه دولت بدانند، دولت هم خود را خدمتگزار و متعلق به همه می‌داند. این حقی برای آحاد ملت و تکلیفی بر عهده ماست. دولت نسبت به همه مردم با هر سلیقه سیاسی، گویش و در هر نقطه‌ای از کشور خود را مکلف دانسته و آنها را صاحب حق می‌داند.

   دستور رفع فوری کمبودهای درمانی خوزستان

سید‌ابراهیم رئیسی، همچنین روز گذشته در نخستین سفر استانی خود وارد خوزستان شد. رئیس‌جمهور در این سفر یک روزه صبح دیروز از بخش بستری بیماران کرونایی بیمارستان رازی اهواز بازدید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید‌ابراهیم رئیسی در این بازدید که از سوی وزیر کشور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراهی می‌شد نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت‌های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تامین نیازمندی‌های بخش مراقبت‌های ویژه دستوراتی به وزیر بهداشت صادر کرد. به گزارش «ایرنا» رئیس جمهوری گفت: دولت به مشکلات خوزستان در بحث کرونا به‌طور ویژه رسیدگی خواهد کرد و تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر از این پیک بیماری عبور کنیم.  رئیس‌جمهور همچنین در ادامه سفرش به اهواز برای بررسی مشکلات خوزستان، از کارگاه جمع‌آوری فاضلاب اهواز در کوی ملت‌(کوروش) اهواز بازدید کرد. رئیسی در ادامه با یک فروند بالگرد به منطقه جفیر رفت تا از نزدیک وضعیت هورالعظیم و رودخانه کرخه نور را بررسی و از نزدیک مسائل و مشکلات را رصد و تصمیمات نهایی را در دولت اخذ کند.  همچنین ابراهیم رئیسی در نشست با شیوخ و سران عشایر گفت: ثبات در بازار، یکی از محورهای مهم است و دولت به دنبال ایجاد ثبات در بازار است تا کار برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان و فعالان اقتصادی، قابل پیش‌بینی باشد و بتوانند وضعیت اقتصادی را پیش‌بینی کنند. به گزارش «ایسنا» رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بحث نیشکر هفت‌تپه مورد توجه قرار خواهد گرفت. مدتی است از صدور حکم هفت‌تپه گذشته است و دوستان به دنبال پیدا کردن سازوکاری برای اجرای این حکم هستند تا علاوه بر پرداخت حقوق کارگران، چرخ‌های تولیدی این مجموعه نیز به حرکت درآید.