از سوی دیگر محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در واکنش به تذکر شفاهی ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان درباره حوادث اخیر زندان اوین گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حوادث زندان اوین را با هماهنگی دادستان کل بررسی می‌کند. پیش از این محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها ضمن پذیرش مسوولیت رفتارهای غیر‌قابل قبول در زندان، عذرخواهی کرده بود. همچنین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه از بررسی موضوع خبر داد. به دنبال آن موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در واکنش به انتشار کلیپ برخورد نامناسب با محکومان زندان اوین گفت: در صورتی که در بروز این اتفاق قصور یا تقصیری متوجه رئیس سازمان زندان‌ها باشد، با توجه زیر سوال رفتن شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی حتما ایشان باید پاسخگو باشد.

  واکنش نمایندگان

در همین حال روز گذشته رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در توییتی به تصاویر منتشر شده از زندان اوین واکنش نشان داد. به گزارش خبر‌آنلاین، حسن شجاعی در توییتی نوشت: شاهد اتفاقات تلخی در زندان اوین بودیم. کمیسیون اصل نود به موضوع رسیدگی خواهد کرد. با خاطیان باید برخورد شود. دستور ریاست قوه‌قضائیه و برنامه‌های اصلاحی در سازمان زندان‌ها باید دنبال شود، اما اصلاحات ساختاری برای تضمین شفافیت و پاسخگویی در این سازمان ضروری است.در ادامه واکنش‌ها به گزارش «ایسنا» محمد‌حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «باید با زندانیان با ‎کرامت رفتار شود، زندان برای ‎مجرم‌پروری نیست، بلکه ‎کانون تربیت است. لازم است مسوولان امر ضمن برخورد با خاطیان واقعه اخیر، گزارش آن را ارائه دهند‎. همچنین ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع زندان اوین گفت: این موضوع مایه تاسف است، هم بابت اجحافی که در حق برخی زندانیان صورت گرفته است و هم بابت اینکه دستمایه‌ای شده برای حمله به دستگاه قضایی و کارکنان شریف آن.

  دو پیشنهاد محمود صادقی به محسنی اژه‌ای

از سوی دیگر به گزارش «ایسنا»، محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم ضمن استقبال از رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت زندان‌های کشور، دو پیشنهاد در این زمینه به وی ارائه کرد. تشکیل یک هیات دائمی برای نظارت بر زندان‌ها متشکل از سه قوه و انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه و الحاق آن به قوه مجریه، با توجه به اینکه اداره زندان‌ها امری قضایی نیست و ماهیت اجرایی دارد از جمله پیشنهادهای صادقی است.