بررسی تخلف هیات عزاداری محرم در مشهد

ازسوی دیگر مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در واکنش به انتشار تصاویری از تخلفات گسترده یک هیات عزاداری محرم در مشهد از کلیه مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: اگر این هیات پس از دریافت سه مرحله تذکر شیوه برگزاری مراسمش را اصلاح نکند، برخورد جدی‌تری با آن انجام خواهیم داد.

به گزارش «ایسنا» هادی صاحبقرانی در واکنش به انتشار تصاویری از یکی از هیئات مذهبی مشهد در شب اول محرم که در آن هیچ‌گونه پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده بود، در رابطه با روند بررسی و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بر نحوه برگزاری مراسم هیئات مذهبی در ماه محرم اظهار کرد: هرکدام از هیئات مذهبی که دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ‌شده را رعایت نکنند و در بازدیدهای تیم‌های بازرسی که از طریق بازرسی شورای هیئات انجام می‌شود، مشاهده شود یا مردم به ما ارجاع دهند، ما آنها را شناسایی خواهیم کرد و در سه مرحله برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به مراحل برخورد با هیئات مذهبی متخلف افزود: در مرحله اول به هیئاتی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، تذکر شفاهی می‌دهیم تا روال برنامه‌های خود را اصلاح کنند؛ در مرحله دوم تذکر کتبی می‌دهیم و در مرحله سوم هیئات مربوطه را بر اساس آنچه در دستورالعمل‌های ابلاغی آمده است به مجامعی معرفی می‌کنیم که ظرفیت‌های حقوقی و خدماتی را که دستگاه‌ها به هیات‌ها می‌دهند را منع می‌کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: درباره این هیات باید بررسی‌های لازم و سه مرحله‌ نظارتی اعلام‌شده انجام شود.پس از آن اگر هیات مربوطه رفتار خود را در شیوه برگزاری مراسمش اصلاح نکرد، برخورد جدی‌تری انجام خواهیم داد.

   انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی

ازسوی دیگر به گزارش انتخاب، روزنامه جمهوری اسلامی نیز در واکنش به برگزاری این مراسم‌ها نوشت: مراسم شب اول محرم در چند هیات سینه‌زنی در تهران و بعضی شهرها با جمعیتی فشرده، بدون ماسک و بدون رعایت سایر پروتکل‌های کرونایی برگزار شد که فیلم آنها در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است. در ادامه این مطلب آمده است: کاربران با اعتراض به این اقدام در حاشیه این فیلم نوشته‌اند: این است آنچه در عمل اتفاق می‌افتد. ستاد ملی مقابله با کرونا و سازمان تبلیغات اسلامی، مردم را به بازی گرفته‌اند. باید در انتظار افزایش روزافزون ابتلا به کرونا و مرگ و میرهای کرونایی‌ها باشیم!

در فیلم‌هایی که درفضای مجازی منتشر شده است، جمعیت کثیری از عزاداران در این مجالس در حالی که برهنه شده بودند، بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سینه می‌زدند.