به گزارش «ایسنا» و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد شناسایی شده کووید-۱۹ نیز در کشور رکورد زده است. مطابق گزارش وزارت بهداشت، طی ۲۴ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹هزار و ۶۱۹بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۴هزار و ۱۰۲نفر از آنها بستری شدند. ازسوی دیگر میزان بستری‌شدگان دربخش مراقبت‌های ویژه نیز طی ۲۴ساعت گذشته نیز از زمان شیوع کرونا درکشور بی‌سابقه بوده است؛ به‌طوری‌که درحال حاضر ۶هزار و ۴۶۲نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 مرگ ۱۴۲نفر درتهران

درهمین حال به گزارش خبرگزارس فارس، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با تاکید بر اینکه استان تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، از جان باختن ۱۴۲بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در تهران خبر داد. وی در مراسم افتتاح مراکز جدید واکسیناسیون تهران افزود: تهران همچنان وضع ناپایداری دارد و همه شهر‌های استان تهران به صورت همگن در شرایط بحرانی هستند. وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی مراکز درمانی استان تهران افزود: اکنون ۹۴۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که ۲۵۰۰ بیمار آن در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

 انتصاب نماینده تام‌الاختیار در خراسان رضوی

درهمین حال با توجه به وضعیت بحرانی مشهد، روز گذشته سعید نمکی، وزیر بهداشت در حکمی دکتر فریدون نوحی را به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار خود از طرف مدیران نظام سلامت در استان خراسان رضوی برای مدیریت در موج همه‌گیری کووید-۱۹ منصوب کرد.

 هشدار درباره ورود «سویه لامبدا»

ازسوی دیگر عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: سویه لامبدا در ترکیه دیده شده است و ما در حال حاضر نگران هستیم که این نوع ویروس از غرب ایران، وارد کشور شود و در مسیر‌های بین‌المللی به ایران بیاید. وی درباره مراسم عزاداری محرم افزود: اینکه بگوییم در ایام محرم و صفر مراسم عزاداری برگزار نکنیم، شاید تحمل آن برای مردم سخت باشد و برگزاری مراسم عزاداری در این ایام جزو عادات مردم شده است.

 رکوردشکنی تزریق واکسن

همزمان تزریق واکسن کرونا در کشور نیز در یک رکوردشکنی به تزریق ۵۲۸هزار دُز واکسن در شبانه روز گذشته رسیده است.

به گزارش «ایسنا» بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۱۲میلیون و ۵۸۹هزار و ۵۸۷نفر دز اول واکسن کرونا و ۳میلیون و ۷۲هزار و ۳۷۱ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵میلیون و ۶۶۱هزار و ۹۵۸دز رسیده است.

 ورود یک میلیون دز واکسن به کشور

درهمین ارتباط دوازدهمین محموله واکسن کرونا، تهیه‌شده توسط جمعیت هلال احمر روز گذشته در فرودگاه امام خمینی(ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد. در این مرحله یک‌میلیون و ۱۱۰هزار دز واکسن به کشور وارد شده است. به گفته کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، بیش از ۱۴میلیون دز واکسن کرونا تا امروز با تلاش این جمعیت وارد ایران شده است.