با وجود این به گزارش انتخاب، به نقل از رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه درباره گزارش‌های مربوط به این موضوع گفت: «ما نگران هستیم اما برای قضاوت زود است.» وی گفت واشنگتن به همکاری و تبادل اطلاعات با شرکای خود درباره این حادثه ادامه می‌دهد. همزمان گیلعاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت خواستار نشستی فوری درباره حادثه حمله به نفتکش این رژیم در دریای عمان شد. به گزارش خبرگزاری فارس، وی در این نامه بدون هیچ مدرکی ایران را به دست داشتن در حمله به این نفتکش معرفی کرده است.

در این راستا سردار شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز ضمن آنکه این تحرکات را بسترسازی برای ماجراجویی توصیف کرد، گفت نیروهای مسلح نسبت به هر نوع تحرکات مشکوک، دارای اشراف کامل اطلاعاتی بوده و در آمادگی کامل هستند.

    حوادث مشکوک

این در حالی است که سعید‌ خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ساعاتی پیش از انتشار نامه سه کشور انگلیس، رومانی و لیبریا، بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را «کاملا مشکوک» دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اهداف خاص سیاسی هشدار داد.

به گزارش «ایسنا» خطیب‌زاده در واکنش به وقوع برخی تحولات در خلیج فارس و اخبار منتشر شده درباره آن در تعدادی از رسانه‌های بین‌المللی در صفحه توییتر خود نوشت: «حوادث گزارش‌شده در خلیج فارس و مناطق مجاور آن، شدیدا مشکوک به نظر می‌رسد.» وی افزود: «مجددا بر تعهد قوی خود به ثبات منطقه‌ای و امنیت دریانوردی تاکید می‌کنیم. ایران آماده است تا در صورت وقوع سوانح دریایی، کمک ارائه کند.‌»

    آمادگی ایران در قبال تحرکات مشکوک

در این رابطه سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز طی سخنانی گفت: «‌جنگ رسانه‌ای کشورهای فرامنطقه‌ای با کمک رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای سرسپرده منطقه، عملیات روانی و بسترسازی برای ماجراجویی است.» به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان، به دنبال برخی جریان‌سازی‌های رسانه‌ای تعدادی از خبرگزاری‌های صهیونیستی، غربی و سعودی مبنی بر ناامنی کشتیرانی در آب‌های دریای عمان گفت: «اخبار ضد و نقیض برخی رسانه‌های غربی صهیونیستی و سعودی مبنی بر هر گونه ناامنی دریایی، ربایش کشتی و... در آب‌های منطقه، نوعی عملیات روانی و بسترسازی برای ماجراجویی‌های جدید است.»

وی عنوان کرد: «نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ضمن کمک به تردد ایمن کشتی‌های تجاری، نسبت به هر نوع تحرکات مشکوک، دارای اشراف کامل اطلاعاتی بوده و در آمادگی کامل هستند.» شکارچی افزود: «نیروهای دریایی قدرتمند سپاه و ارتش ایران اسلامی در صورت ضرورت و درخواست شناورهای خارجی آماده هر گونه کمک‌رسانی و اعزام واحد‌های امدادی هستند.»

    هیچ اطلاعاتی تایید نشده است

از سوی دیگر سفارت کشورمان در لندن اعلام کرد تاکنون هیچ اطلاعاتی مربوط به رخ دادن حادثه جدیدی برای کشتی‌های تجاری در منطقه تایید نشده است.

به گزارش «ایسنا»، صفحه توییتر سفارت کشورمان در انگلیس نوشت: «طبق گزارش‌های رابط‌های مستقیم‌مان در منطقه خلیج فارس، هیچ اطلاعاتی از حادثه‌ای جدید برای هیچ کشتی تجاری در منطقه تاکنون تایید نشده است.»

سفارت کشورمان افزود: «گمراه کردن مردم در سراسر جهان برای بهره‌بری دیپلماتیک در نیویورک بازی منصفانه‌ای نیست.»