شرایط بسیار خطرناک است

همزمان شروین شکوهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان با اشاره به تاخت‌وتاز شدید کرونا در کشور گفت: به هیچ‌وجه آینده روشنی از یک ماه آینده ویروس نداریم، تمام امید ما مثل پیک‌های قبلی این است که خود ویروس فروکش کند و این در حالی است که سیستم درمانی کشور شرایط بسیار سختی دارد و با توجه به خستگی زیاد کادر درمان نمی‌توان با این شیوه کرونا را جمع کرد.

   ورود دهمین محموله واکسن کرونا به کشور

ازسوی دیگر کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: دهمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر روز گذشته در فرودگاه امام خمینی (ره) برای توزیع در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. وی گفت: در این مرحله یک میلیون و ۱۲۰هزار دز واکسن به کشور وارد شد. لازم به یادآوری است که تاکنون ۱۱میلیون و ۵۲۰هزار دز واکسن کرونا توسط ۱۲ پرواز به کشور منتقل شده است. همچنین رسول مهاجر، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اقدامات وزارت خارجه در حوزه تامین واکسن و تجهیزات بهداشتی و درمانی تصریح کرد: از زمان آغاز پاندمی کرونا و ساخت واکسن در کشور‌های مختلف، حدود ۲۰میلیون دز واکسن خارجی وارد کشور شده است. وی افزود: واردات واکسن خارجی در حال حاضر شتاب بسیاری گرفته است و جای نگرانی نیست.

   میزان تزریق واکسن

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۹میلیون و ۹۲۵هزار و ۶۰۳نفر دز اول واکسن کرونا و ۲میلیون و ۷۴۱هزار و ۹۷۹نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۲میلیون و ۶۶۷هزار و ۵۸۲ دز رسید.

   تزریق دز اول واکسن ایرانی به فرمانده سپاه

درهمین حال به گزارش «ایرنا» سردارحسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان سپاه از مرکز واکسیناسیون مردمی نیروی زمینی سپاه در ورزشگاه تختی تهران بازدید و نخستین دز واکسن ایرانی را دریافت کرد.