هشدار درباره موج سنگین‌تر کرونا در هفته‌های آتی

وی بابیان اینکه میزان بستری‌ها به‌شدت رو به افزایش است، گفت: اگر میزان پروتکل‌ها به همین منوال باشد، در هفته‌های آینده دچار موج سنگین‌تری از کرونا خواهیم شد و هنوز پیک پنجم به اوج خود نرسیده است.  سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز گذشته اعلام کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به ۲۲/ ۳۹درصد رسیده که این میزان کمترین حد رعایت از اوایل تیر سال ۱۳۹۹ تاکنون است.

   مرگ ۷۰مشهدی در۲۴ساعت

همزمان با اعلام این خبر، گزارش‌ها از وضعیت بحرانی درمشهد و تهران حکایت می‌کند. درهمین راستا روز گذشته سازمان نظام پزشکی مشهد در بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت وخیم کرونا در این شهر نسبت به وقوع فاجعه‌ای وحشتناک هشدار داد و خواستار تعطیلی سراسری و کامل شهر حداقل به‌مدت یک هفته و مسدود شدن تمام ورودی و خروجی‌های شهر شد. در این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه حال مشهد وخیم است، آمده است: درشبانه‌روز گذشته ۷۰ نفر از همشهریان مشهدی‌مان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم که ابتلای نیمی از آنها به کرونا قطعی و نیم دیگر نیز مشکوک به بیماری بوده‌اند. درتهران هم خسرو صادق‌نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی‌(ره) تهران با تاکید بر اینکه کرونا در تهران در شرایط اوج خود قرار دارد، گفت: تعداد موارد نیازمند به بستری بالا است و حدودا دو هفته است که با مشکل کمبود تخت مواجه هستیم؛ چون هم تعداد بیماران کرونایی به‌شدت افزایش یافته است و هم مراجعه بیماران غیرکرونایی همچنان وجود دارد. به گزارش «ایسنا» او همچنین نسبت به فشار به کادر درمان هشدارداد.

   عدم استقبال ۴۰درصد مردم از واکسن

دراین میان ایرج حریرچی، معاون کل بهداشت گفت: با توجه به قدرت سرایت‌پذیری ویروس دلتا نظر تمام مراجع بین‌المللی این است که باید یک آرایش جدید برای مقابله با این بیماری در نظر بگیریم.  اودرعین حال بابیان اینکه امکان انتقال سویه دلتا از طریق افراد واکسینه شده وجود دارد، تاکید کرد: متاسفانه درصدی از مردم در برخی از استان‌ها، قومیت‌ها و رده‌های شغلی استقبال مناسبی از واکسیناسیون ندارند و حدود ۴۰درصد در رده‌های سنی مختلف برای واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند. همچنین ناهماهنگی شناختی که افراد در برابر خطر ویروس دلتا دارند، سبب شده تا رفتن به مسافرت‌ها و دورهمی‌ها در تعطیلات اخیر افزایش یابد.