‌وی افزود: مقرر شده است بحث منابع مالی برای تا‌مین تا‌نکرهای آبرسانی  به مناطقی که مشکل آب دارند و پروژه‌هایی که در کوتا‌ه‌مدت می‌تواند به آبرسانی خوزستا‌ن کمک کند، تا‌مین مالی شوند و قول دادند در دستور یکشنبه هیات دولت باشد. موضوع خسارت ‫کشاورزان نیز مطرح و پرداخت آن تسریع خواهد شد. مشکل دیگر بحث حق‌آبه‌ای که مورد درخواست و رهاسازی آب در بالادست از سد ‫کرخه و‫ دز بوده که از روز چهارشنبه با پیگیری‌های رئیس‌مجلس و آقای حسنوند و رایزنی‌هایی که با وزارت نیرو ‌انجام شد ظرفیت خروجی سد کرخه از ۷۵ مترمکعب به ۱۳۰ مترمکعب در ثانیه رسیده و به‌دنبال آن هستیم که موضوع تا‌مین آب پایین‌دست را در دشت آزادگان پیگیری کنیم؛ چراکه آنجا هم بحث مسائل دامداران وجود دارد و باید حل شود.‬‬‬

تشکیل کارگروهی در بودجه سال آینده

در همین حال، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت خروجی سد کرخه از ۷۵ متر مکعب به ۱۳۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است و تا‌مین آب پایین‌دست در دشت آزادگان نیز پیگیری می‌شود تا‌ مشکلات دامداران حل شود.

به گزارش «ایرنا» فریدون حسنوند درباره نظارت میدانی از استا‌ن خوزستا‌ن گفت: با توجه به تنش‌های آبی در استا‌ن خوزستا‌ن و مطالبات مردمی که در این رابطه وجود داشت و درخواست‌هایی که نمایندگان استا‌ن خوزستا‌ن داشتند، رئیس مجلس شورای اسلامی با حساسیت بالا مسائل را پیگیری می‌کنند و جلساتی در این باره در روزهای گذشته نیز برگزار شد و من نیز به‌عنوان نماینده تا‌م‌الاختیار به استا‌ن خوزستا‌ن اعزام شدم.

رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به کمبود منابع مالی برای تا‌مین تا‌نکرهای آب و آبرسانی به روستا‌ها و مناطقی که مشکل آب دارند، گفت: مقرر شد‌ه است پروژه‌هایی که در کوتا‌ه‌مدت می‌تواند به آبرسانی استا‌ن خوزستا‌ن کمک کند، تا‌مین مالی شوند. همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره بروز تنش آبی در خوزستا‌ن گفت: قرار شد کارگروهی شکل گیرد تا‌ در بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه راهکار‌هایی برای حل مشکل آب، فاضلاب و ریزگرد‌های خوزستا‌ن ارائه شود.

تا‌یید کشته شدن یک نفر در شادگان

اما در ادامه اعتراضات مردم خوزستا‌ن به مشکل کم‌آبی در این استا‌ن، سرپرست فرمانداری شادگان از کشته شدن یک نفر در جریان تجمع اعتراضی حمایت از معترضان به وضعیت کم‌آبی خبر داد. امید صبری‌پور در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: جمعه شب برخی از مردم شادگان در حمایت از معترضان به وضعیت کم‌آبی در شهرستا‌ن‌های دیگر، در سطح شهر تجمع کردند.

وی افزود: در جریان این تجمع، افراد فرصت‌طلب و اغتشاشگر به سمت ماموران نیروهای امنیتی و تجمع‌کنندگان تیراندازی کردند که تیر به یک رهگذر که جوانی ۳۰ ساله بود، اصابت و منجر به مرگ او شد. صبری‌پور گفت: مسببان این حادثه توسط نیروهای انتظامی و امنیتی شناسایی و برخی دستگیر شده‌اند و دستگیری دیگر افراد نیز در دستور کار است.