فرمانده انتظامی پایتخت درخصوص برخورد با تولیدکنندگان لباس‌های بدن‌نما گفت: هم رئیس اتحادیه مربوطه و هم فروشندگان در این رابطه مسوول هستند. این افراد را دعوت کرده و به آنها دستورات و تذکرات لازم داده شد تا موارد را رعایت کنند. طبیعتا اگر ضوابط را اجرا نکنند، نیروی انتظامی برابر قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

در برخورد با سگ‌گردانی خلأ قانونی وجود ندارد

رئیس پلیس تهران همچنین درگفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه روزانه ده‌ها تماس با پلیس ۱۱۰ برای برخورد با سگ‌گردانی گرفته می‌شود، گفت: در برخورد با سگ‌گردانی خلأ قانونی وجود ندارد.

این مقام انتظامی افزود: در قانون اجازه حیوان‌گردانی داده نشده البته ممکن است فردی در ویلا یا باغ یا مکان‌هایی که برای دیگران ایجاد مزاحمت نمی‌کند، سگ نگهداری کند که این موضوع اشکالی ندارد.

تهیه طرح جامع برای سگ‌گردانی در مجلس

در همین راستا روز گذشته اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در سال ۹۳ طرحی در مجلس برای مقابله با پدیده سگ‌گردانی در دستور کار قرار گرفته اما به نتیجه نرسیده است، تاکید کرد: ما در کمیسیون اجتماعی این موضوع را پیگیری می‌کنیم و آمادگی داریم در ارتباط با کمیسیون‌های تخصصی دیگر، یک قانون جامع و کامل درخصوص نحوه نگهداری از حیوانات در محیط‌های عمومی تصویب کنیم؛‌ البته از دستگاه‌هایی مانند پلیس و مراجع قضایی هم درخواست می‌کنیم خلأهای قانونی موجود و نظرات کارشناسی‌شان را به ما منعکس کنند تا طرح جامعی تهیه و در دستور کار قرار گیرد.