بهشت‌زهرا به حالت آماده‌باش درآمد

زالی نسبت به افزایش موارد بستری و پرشدن تخت‌های اختصاص‌یافته به مبتلایان به کرونا در تهران هشدار داد و گفت: امروز تنها در استان تهران ۵هزار و ۶۰۰بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های بستری تحت‌درمان هستند و این در حالی است که موارد ترخیص با تعداد بستری‌شدگان در توازن منفی است.

تغییر الگوی سنی مبتلایان، مراجعان و بستری‌شدگان مبتلا به کرونا یکی دیگر از مواردی بود که زالی به آن پرداخت و تسریع در روند واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ساله را خواستار شد. وی خواستار کاهش تردد غیرضروری، رعایت بیشتر پروتکل و اعمال محدودیت‌های کرونایی شد. علی‌اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش تعداد مراجعان به این مرکز، گفت: بعد از پیدایش دلتا ویروس جهش‌یافته، تعداد مراجعان در این بیمارستان نسبت به دو هفته گذشته دوبرابر افزایش داشته است.  در کنار این هشدارها، روز گذشته سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) آرایش بحرانی این سازمان برای روزهای آتی را اعلام کرد. بر این اساس سازمان بهشت‌زهرای تهران در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است. این پنجمین بار طی ۱۷ماه گذشته است که این سازمان وارد شرایط ویژه و بحرانی می‌شود. سعید خال در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اینکه پیک مرگ کرونایی شهر تهران به‌شدت رو به افزایش است و در حالت شیب تند رو به بالا قرار دارد، گفت: درحالی است که هفته‌های گذشته در شرایط خطی و بین اعداد ۳۰ تا ۳۵ ثابت بودیم، در روز‌های گذشته عدد متوفیان کرونایی تهران با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

ورود و خروج از تهران ممنوع شد

همزمان با قرمز شدن وضعیت تهران خروج از این استان ممنوع شده است. سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا روز گذشته ضمن اعلام این خبر گفت که خروج از تهران به هر سمتی ممنوع و دارای محدودیت بوده و مشمول جریمه یک‌میلیون تومانی است. به گزارش فارس، او درعین حال گفت: در طرح ممنوعیت‌های تردد کرونایی، استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده و منعی برای تردد ساکنان بین دو استان وجود ندارد.

ادامه روند افزایشی مبتلایان

در همین حال بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که آمار مبتلایان به کرونا در کشور به‌طرز عجیبی در حال افزایش است. آخرین گزارش وزارت بهداشت نیز نشان می‌دهد که طی ۲۴ساعت گذشته براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷هزار و ۲۱۲بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که هزار و ۷۱۰نفر از آنها بستری شدند. براساس این آمار ۳‌هزار و ۳۴۴نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت‌مراقبت قرار دارند. همچنین طی ۲۴ساعت گذشته ۱۶۶بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. ازسوی دیگر براساس رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرهای مختلف کشور ۱۵مرکز استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

مرگ کرونایی در سیستان

وضعیت در استان سیستان‌وبلوچستان نیز همچنان بحرانی گزارش می‌شود. آنطور که علیرضا شهرکی، مدیرکل مدیریت بحران و جانشین استاندار سیستان‌وبلوچستان در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در این استان گفته است، روند بیماری کرونا در استان هنوز کاهشی نشده و چند روزی است میزان ابتلا به این بیماری در استان نسبت به پیک‌های قبلی سه تا چهار برابر شده است.

وی با اشاره به میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: میزان فوت بیماران کرونایی در روز بین ۱۵ تا ۱۸ نفر متغیر است.