علی‌اصغر خاجی که در رأس یک هیات سیاسی به دمشق سفر کرده است دیروز با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در صحنه داخلی و بین‌المللی از جمله وضعیت بشردوستانه و برگزاری نشست آتی کشورهای ضامن در روند آستانه گفت‌وگو کرد. خاجی در این دیدار توسعه مناسبات اقتصادی را مهم‌ترین اولویت دو کشور در شرایط فعلی به‌ویژه با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه دو ملت برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران کماکان به حمایت از دولت و مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر ضرورت تداوم حل‌وفصل سیاسی بحران سوریه و برگزاری ششمین نشست کمیته قانون‌اساسی در ژنو تاکید کرد. بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار متقابلا برگزاری موفق انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را مورد استقبال قرار داده و از حمایت‌های دولت و ملت ایران از کشورش قدردانی کرد.

وی همچنین بر اراده مردم سوریه برای مبارزه با اشغالگری و ریشه کنی تروریسم تاکید و موافقت کشورش را با برگزاری نشست آتی کمیته قانون‌اساسی اعلام کرد. خاجی در این سفر همچنین با فیصل مقداد وزیر امورخارجه سوریه و سایر مقامات این کشور به‌طور جداگانه دیدار و رایزنی کرد.