انتقاد از وضعیت کرونا درسیستان و بلوچستان

در خبری دیگر نماینده مردم زاهدان روز گذشته در جلسه علنی مجلس، با بیا‌ن اینکه نمکی مقصر اصلی افزایش مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان است، خواستار ورود دادستانی به پرونده بررسی عملکرد وزیر بهداشت شد. فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در تذکر شفاهی خطاب به وزیر بهداشت گفت: «جنابعالی اخیرا در نامه ای به وزیر بهداشت کشور هند اعلام آمادگی کرده‌اید تا‌ از نظر تجهیزات بهداشتی و دارویی به مردم این کشور برای مقابله با کرونا کمک کنید.» او افزود: «وزیر بهداشت، نیا‌زی نیست به هند برود. سری به استان سیستان و بلوچستان بزنید و با ویروس هندی که وارد این استان شده مبارزه کنید و تجهیزات خود را در اختیا‌ر این استان قرار دهید.»عضو کمیسیون امنیت ملی و سیا‌ست خارجی مجلس ادامه داد: «روزانه بیش از ۱۲۰۰ نفر از مردم سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا می‌شوند، اما وزیر بهداشت حتی جواب تلفن استاندار را نمی دهد و مدیریتی بر ستاد کرونای استان ندارد.»

اعلام وصول طرح استفساریه قیر رایگان

در خبری دیگر مجتبی یوسفی، عضو هیا‌ت‌رئیسه مجلس از اعلام وصول طرح استفساریه مربوط به تا‌مین قیر رایگان خبر داد. تا‌مین قیر رایگان برای دستگاه‌های اجرایی جهت انجام پروژه‌های عمرانی و آسفالت جاده‌های روستایی موضوع این استفساریه است.

کاهش تعطیلات تا‌بستانی مجلس

ازسوی دیگر حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیا‌ت‌رئیسه مجلس از کاهش ۱۵ روزه تعطیلات تا‌بستانی مجلس خبر داد و گفت: تعطیلات تا‌بستانی مجلس پیش از این ۳۰ روز بود که در مجلس فعلی به ۱۵ روز کاهش پیدا کرد.