واکنش معزی

ازسوی دیگر علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور به توییت خبرساز یکی از مسوولان وزارت بهداشت به‌صورت غیرمستقیم اشاره کرد و در توییتر نوشت: مسوولیت و پاسخگویی‌، نیازمند کرنش در برابر افکار عمومی است. در ایرانی که گرفتار جنگ تحریمی بوده و مبتلا به زلزله و سیل و کرونا، این کرنش باید مسوولانه‌تر و عمیق‌تر باشد. در برابر مردم نجیبی که جان وروانشان در تهدید است، حتی اگر مقصر نباشیم، هرگز حق نداریم طلبکار باشیم.

درخواست برکناری جهانپور

در واکنشی دیگر عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در پیامی توییتری نوشت: «حتی اگر بتوان فرض کرد که تصادفات و نبودن واکسن و... ناشی از قصور وکوتاهی یا موانعی خارج از اراده باشد، ولی زشتی کلام مسوولان، آگاهانه و مصداقی از تقصیر آنان است. اگر آقای روحانی دستور اخراج این مقام وزارت بهداشت و درمان را ندهد، رفتارش متوجه کلیت دولت اوست.»

همچنین به گزارش خبرآنلاین، عطاءالله مهاجرانی، وزیر دولت اصلاحات هم نوشت: «دولت در برکناری سخنگوی بی‌صلاحیت ناخوش‌آواز، نباید یک دقیقه هم تاخیر کند. اگر در اداره امور ناتوانید، درست سخن گفتن که هزینه‌ و توانایی ویژه‌ای نیاز ندارد.» ازسوی دیگر جمعی از خبرنگاران در فضای مجازی خواستار شکایت از جهانپور شده‌‌اند. سخنگوی سازمان غذاودارو در توییتی توهین‌آمیز که با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی همراه شده است، نوشته بود: «-آسترزنکا مورد تایید WHO است، چرا نمی‌آورید؟ آسترزنکا مرجوعی برخی کشورها است، چرا می‌آورید؟ مجوز بدهید آسترزنکا بیاوریم برای کارگران، ۲۵۰ هزار تومان، هزینه را کارفرما می‌دهد! بعد: چرا آسترزنکا۳ دلار! است و واکسن ایرانی ۸ دلار؟ مرحوم شریعتی به‌خطا جای دگر در پی... می‌گشت.»