تبریک ناطق‌نوری به رئیسی

خبر دیگر اینکه علی‌اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی انتخاب سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهوری را تبریک گفت. به گزارش «ایسنا» در متن پیام ناطق نوری ضمن بیان تبریک به رئیسی آمده است: «‎امید است حضور مردم در این انتخابات که تبلوری از امید به آینده ایران عزیز است، در کنار تدابیر موثر و متوازن دولت آینده به ثمرات مطلوب منتهی شود. رفع مشکلات معیشتی و برداشتن موانع پیش رو، با به کارگرفتن تخصص تمامی نیروهای کارآمد و کاردان و به یمن همدلی و هم‌اندیشی، امری دست یافتنی خواهد بود.»

پیام سرلشکر سلامی به رئیسی

همچنین سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در پیامی با تبریک خلق حماسه پرشکوه ملت ایران و انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، آمادگی همه‌جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تداوم همکاری و هم افزایی با دولت‌ها در عرصه خدمت‌گزاری را اعلام کرد.

نامه کمیسیون اصل‌ ۹۰ درباره «آرای باطله»

خبر دیگر اینکه نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از مکاتبه این کمیسیون با وزارت کشور برای پاسخگویی به برخی شبهات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. او گفت: طرز کار وزارت کشور در رای‌گیری برای انتخابات ریاست جمهوری موجب فراوانی آرای باطله در انتخابات شده است و وظیفه کمیسیون اصل نود، بررسی طرز کار دستگاه‌هاست. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جریان انتخابات اخیر، برگه رای ریاست جمهوری و مجلس خبرگان مشابه بوده و تفاوت ظاهری نداشته است. بنابراین در مواردی مردم رای خود را جا‌به‌جا در برگه‌ها نوشته‌اند یا در صندوق‌های اشتباه انداخته‌اند.

پنج نماینده جدید مجلس مشخص شدند

همچنین نتایج شمارش آرای انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی مشخص شد. براساس اعلام نتایج شمارش آرای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، ولی الله بیاتی از حوزه انتخابیه مرکزی( تفرش، آشتیان و فراهان) با کسب ۱۱ هزار و ۵۹۷ رای به مجلس راه یافت.  در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز سید ناصر حسینی پور به مجلس راه پیدا کرد. در همدان فتح الله توسلی، در آذربایجان‌شرقی سید مرتضی حسینی و در گیلان ابراهیم نجفی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند.

اعلام منتخب خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری

خبر دیگر اینکه محمد رضا‌هاشمی فرماندار مشهد اعلام کرد: آیت‌الله محمد رضا مدرسی مصلی معروف به مدرسی یزدی با کسب یک میلیون و ۵۳ هزار و ۳۸۵ رای معادل۲/ ۶۰ درصد آرا در خراسان رضوی به‌عنوان منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری معرفی شد.

قدردانی همتی از افرادی که به او رأی دادند

از سوی دیگربه گزارش «انتخاب» عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتی نوشت: از همه‌ رأی‌دهندگان عزیز، بالاخص کسانی که بنده را لایق دانسته و حتی تا بامداد شنبه، در صفوف شلوغ شعب اخذ رای حضور یافتند تا به این خدمتگزار خود رای دهند یا مجدانه مشوق دیگران برای رای دادن بودند، از صمیم قلب تشکر و قدردانی می‌کنم. در این خصوص بیشتر صحبت خواهم کرد.

راهیابی ۴ زن به شورای شهر بوکان

به گزارش جماران به نقل از روزنامه هفت صبح، در یک مورد استثنایی در شهر بوکان سه زن توانستند در یک رکوردشکنی وارد شورای این شهر شوند. از بین هفت نماینده‌ای که روز جمعه به شورای شهر راه پیدا کردند، ژیلا عبدی، رای اول این دوره شوراهای شهر بوکان بود. دربین اعضای علی‌البدل هم یک زن دیگر توانست به شورای شهر این دوره راه پیدا کند.