وزیر امورخارجه ضمن یادآوری کارشکنی‌های غیرقانونی آمریکا در اجرای توافقات برجام به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین پرداخت. خورخه ارئاسا نیز در این ملاقات به تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و ایجاد مشکل در مسیر تامین واکسن ضدکرونا اشاره کرده و ضمن تقدیر از همراهی کشورمان با دولت و ملت ونزوئلا، کمک‌رسانی جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت و اعزام نفتکش ایرانی به این کشور را به عنوان جشن مردمی ونزوئلا و روزی فراموش نشدنی دانست. در ادامه این ملاقات، طرفین در خصوص آخرین وضعیت عراق، افغانستان و کشورهای آمریکای لاتین به رایزنی و تبادل‌نظر پرداختند.

دیدار با رئیس شورای‌عالی صلح افغانستان

وزیر امورخارجه کشورمان که برای شرکت در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه حضور دارد، عصر پنج‌شنبه با رئیس شورای‌عالی مصالحه افغانستان که وی نیز یکی از مقامات ارشد شرکت‌کننده در مجمع دیپلماسی آنتالیاست، دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف در ادامه دیدارهای خود با مقامات شرکت‌کننده در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، عصر پنج‌شنبه با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای‌عالی مصالحه افغانستان دیدار کرد. در این دیدار، ظریف ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان، بر ضرورت برگزاری گفت‌وگوهای بین‌الافغانی تاکید کرد. عبدالله عبدالله نیز در این ملاقات ضمن قدردانی از تلاش‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران آخرین وضعیت موجود در افغانستان را تشریح کرد.

دیدار با فواد حسین

ظریف عصر پنج‌شنبه با فواد حسین، وزیر امورخارجه عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، ظریف ضمن ابراز خوشحالی از توافقات مربوط به همکاری‌های ریلی شلمچه-بصره، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد. وزیر امورخارجه کشورمان با یادآوری لزوم افزایش همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای همسایه در برقراری امنیت منطقه‌ای، از آغاز مذاکرات امنیتی منطقه‌ای استقبال کرد. وزیر امورخارجه عراق نیز در این ملاقات، ضمن سازنده خواندن همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و عراق، از مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه این همکاری‌ها قدردانی کرد.

دیدار با همتای عراقی در ترکیه

وزیر امورخارجه کشورمان عصر روز پنج‌شنبه با همتای عراقی خود نیز دیدار و با وی در خصوص همکاری‌های اقتصاد دوجانبه و منطقه‌ای تبادل نظر کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف ضمن ابراز خوشحالی از توافقات مربوط به همکاری‌های ریلی شلمچه-بصره، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد. وزیر امورخارجه کشورمان با یادآوری لزوم افزایش همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای همسایه در برقراری امنیت منطقه‌ای، از آغاز مذاکرات امنیتی منطقه‌ای استقبال کرد. وزیر امورخارجه عراق نیز در این ملاقات، ضمن سازنده خواندن همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و عراق، از مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه این همکاری‌ها قدردانی کرد.