لاریجانی در این بیانیه نوشت: از شورای محترم نگهبان خواهشمندم بین خود و خدا با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌های داده شده به آن شورا در رابطه با بنده و خانواده‌ام در جریان بررسی احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دلایل عدم‌احراز صلاحیت اینجانب را بدون هرگونه پرده‌پوشی به‌صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایید.  او در ادامه این بیانیه همچنین به شورای نگهبان یادآوری کرد که «حداقل به اجرای سیاست‌ کلی مصوب رهبری معظم انقلاب در باب پاسخگویی آن شورا عمل کنید.»

کدخدایی: قانونی برای انتشار دلایل نداریم

ساعاتی پس از انتشار بیانیه علی لاریجانی، سخنگوی شورای نگهبان با استفاده از توییتر به این بیانیه پاسخ داد. عباسعلی کدخدایی در توییتی اعلام کرد: احراز و عدم‌احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم‌احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلایل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش‌بینی نشده است.

پاسخ لاریجانی به کدخدایی

از این توییت کدخدایی ساعتی نگذشت که علی لاریجانی به او پاسخ داد. لاریجانی این بار در توییتی تاکید کرد: مطابق دستور حاکمیتی رهبر انقلاب در پی ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۹۵ و پیرو بندهای ۱۱-۲، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری درخصوص دلایل ردصلاحیت به آنان به‌صورت مکتوب دلایل خود را ارائه کند.