سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی: در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «مرتبه اول آزادی برای مردم، آزادی «قدرت خرید» است. ‌در این سال‌ها میان گوشت، مرغ، روغن و برنج با مردم دیوار بلندی کشیده‌اند. برای رسیدن به «عدالت» و «آزادی» باید ابتدا این دیوارها را برداشت. وی همچنین گفت: از سر تفنن یا برای خرید شهرت و دیده شدن به انتخابات نیامده‌ام، بیشتر در پی خلوت‌گزینی هستم و مشهور شدن ضدارزش من است. آنهایی که خود را در انتخابات مطرح کرده‌اند، به سراغ مساله حجاب و دوچرخه‌سواری وغیره می‌روند. اینها مساله اصلی کشور نیست و باید مدل اداره کشور را با کار جدی تغییر دهیم

سعید جلیلی: با افزایش صادرات کالا باید درآمد ارزی را بیشتر کرد تا با یک اتفاق بازار ارز به هم نریزد و با کمبود ارز مواجه نشویم. سال ۹۲ که رأی نیاوردم در ستاد انتخاباتی خود اعلام کردم که کار ما برای کمک به دولت منتخب تازه آغاز شده است و بر همین مبنا دولت سایه را به‌وجود آوردیم. دولت باید برای تفریح و شادکامی مردم برنامه داشته باشد.

عبدالناصر همتی: انتخاب رئیس‌جمهوری اقتصاددان برای اصلاحات اقتصادی مفید است. در سال‌های گذشته همواره سیاستمداران برای اقتصاد کشور تصمیم می‌گرفتند و در نتیجه شرایط موجود را شاهد هستیم. بنابراین باید در دوره‌ای به سیاستمداران مرخصی دهیم. قیمت‌گذاری دستوری در اقتصاد معنا ندارد، اقتصاد باید رقابتی و فاقد انحصار باشد و دغدغه دولت باید در حوزه‌هایی باشد که به سلامت، آموزش و محرومیت‌زدایی بپردازد. کارت اعتباری تنها راه افزایش قدرت خرید مردم است. از ابتدا با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف بودم و این ارز موجب رانت‌هایی شد و در دولت آینده حتما ارز تک نرخی را اعمال خواهیم کردم تا نوسانات در بازار ایجاد نشود. برای مهار تورم برنامه‌هایی را با همفکری اقتصاددان برجسته تهیه کرده‌ام که به مردم ارائه خواهم کرد. امید من به مردم و کسانی است که با دادن رای قهر کردند.

ابراهیم رئیسی: دولت من، دولت دلالی، رانت و پارتی‌بازی نخواهد بود، بلکه دولت تولید است. ارزش پول ملی باید بالا برود و قدرت و توان ملی در تولید، باید برای مردم ایجاد شعف و نشاط کند.