به گزارش «ایسنا» وی درباره موضوع «واکسن‌هراسی» گفت:  با تزریق واکسن به هیچ‌وجه ویروس وارد بدن کسی نمی‌شود. تکه‌هایی از ویروس یا ویروس کشته شده که فعالیتی ندارد، وارد بدن می‌شود تا بدن علیه آن پادتن ترشح کند تا اگر ویروس وارد بدن شد اینها بتوانند ویروس را از بین ببرند. الان در دنیا ۵/ ۳ میلیون نفر به خاطر کرونا جان باخته‌اند و ۱۷۰ میلیون نفر نیز در دنیا مبتلا شده‌اند. الان برخی کشورها تا ۷۰ درصد افراد جمعیت‌شان  را واکسینه کرده‌اند یعنی می‌توان متصور شد همه اینها ۲ سال دیگر می‌میرند؟ پس این گزاره غلط است. رئیسی در ادامه گفت: ان‌شاءالله از تیر ماه حجم قابل توجهی واکسن ایرانی و وارداتی در اختیار خواهیم داشت. بسیار امیدوارم که از اول شهریور وارد واکسیناسیون جمعیت عادی شویم.

فوت ۱۸۷نفردیگر

در همین حال وزارت بهداشت، از فوت ۱۹۸ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد. بنا به این گزارش براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۸۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۵۴ نفر از آنها بستری شدند .

هشدار در مورد پیک بعدی کرونا

ازسوی دیگر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا با اشاره به برگزاری احتمالی تجمع‌های انتخاباتی در سراسر کشور هشدار داد برگزاری هر نوع تجمع و میتینگ‌های تبلیغاتی ویژه انتخابات باعث شیوع احتمالی بیماری کرونا و انتشار ویروس کرونا در بین مردم خواهد شد.وی افزود:  برگزاری تجمع‌های تبلیغاتی به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی ممکن است منجر به بروز پیک بعدی کرونا در هفته‌های آتی شود.

واکسیناسیون مجریان انتخابات

خبر دیگر اینکه مشاور وزیر کشور گفت: واکسیناسیون عوامل برگزاری انتخابات در دستور کار قرار دارد. روح‌الله جمعه‌ای در توییتی اعلام کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و پیگیری ستاد انتخابات کشور، ‎واکسیناسیون عوامل برگزاری انتخابات در دستور کار قرار دارد و با توجه به همزمانی واکسیناسیون عمومی و رعایت حق هموطنان قرار شد از توان و ظرفیت مضاعف بخش خصوصی و واکسن ایرانی استفاده شود.