رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: تمام تلاش دولت این است که تا پایان دولت پایان تحریم‌ها و مشکلات فراوان کرونا باشد؛ البته کرونا تمام نمی‌شود، اما با واکسیناسیون بیش از ۱۴ میلیون نفر از افراد آسیب‌پذیر، مرگ و میر به طور فزاینده کاهش یافته و به ۷۰ – ۶۰ نفر یا کمتر می‌رسد. به گزارش «ایسنا» روحانی در ادامه با بیان اینکه تلاش بزرگی کردیم تا روستاها را به جاذبه گردشگری تبدیل کنیم، تصریح کرد: تا پیش از این شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز به‌عنوان گردشگری تاریخی و مشهد و قم به‌عنوان گردشگری مذهبی مدنظر بود و گردشگری به چند نقطه محدود شده بود در حالی که در سراسر کشور جاذبه‌های خوبی برای گردشگری وجود دارد. گردشگری اقتصاد پررونقی برای کشور است و منبع تجدیدپذیر محسوب می‌شود. روحانی با تاکید بر اینکه باید بوم‌گردی‌ها را رونق دهیم، اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه آب‌رسانی، گازرسانی، برق‌رسانی، جاده، ارتباطات، بهداشت و اشتغال در روستاها کارهای زیادی شده  و شکل و شمایل روستاها متحول شده که حتی می‌تواند مهاجرت معکوس را ایجاد کند. روستاها احیاء و آباد شده‌اند و جاذبه‌های بسیار خوبی برای گردشگری دارند.

او در ادامه با بیان اینکه ویروس کرونا ۱۰۰ میلیون اشتغال را در دنیا تحت‌تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: در ایران ۵/ ۱ میلیون شغل تحت‌تاثیر کرونا هستند و گردشگری و حمل‌و‌نقل تحت‌تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند؛ البته امیدوارم با انجام واکسیناسیون و تکمیل آن و البته رعایت مردم و با  احتیاط، رونقی در گردشگری انجام شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری تصریح کرد: تخت‌های استراحت به بیش از دو برابر یعنی ۴۶۵ هزار تخت رسیده است. ۴۶۱ هتل ساخته و افتتاح شده و ۶۷۰ هتل در دست ساخت است. ۱۶۰ هزار میلیارد طرح و پروژه هم در این زمینه در دست احداث است. مردم فکر نکنند کار دولت یازدهم و دوازدهم فقط آنهایی است که افتتاح می‌شود. دولت بیش از اینها طرح در دست اجرا دارد. در بخش برق و نیروگاه که این روزها به خاطر برق گرفتار شده‌اند، ۲۰ هزار مگاوات برق افتتاح شده است. ۱۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات در دست احداث است و یک نیروگاه در حال ساخت فقط ۱۴۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند. آثار زحمات بخش گردشگری سال‌های آینده دیده می‌شود و از سرمایه‌گذاری در این بخش پشیمان نمی‌شویم.