جهانگیری رقیبانش را به مناظره طلبید

همچنین به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‌سیاست خارجی مهم است. اما کشورداری یک‌بعدی نیست. آمادگی دارم با همه نامزدها در هر پلت‌فرمی و هر زمانی درباره مسائل مهم کشور - هم در سیاست خارجی و هم حوزه‌های سیاست داخلی و اقتصاد و فرهنگ و اجتماعی و محیط‌زیست - گفت‌وگو کنم.»

 انتخاب روسای ۲۱ ستاد استانی جهانگیری

درخبری دیگر به گزارش «ایسنا»، فاطمه پهلوانی، سخنگوی ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری از انتخاب روسای ۲۱ ستاد استانی این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

پیش‌بینی عطریانفر از نامزدهای دور نهایی انتخابات

در خبری دیگر محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری قطعا به مرحله دوم کشیده می‌شود و احتمال می‌دهم شاهد دوگانه جهانگیری و لاریجانی در این مرحله باشیم. به گزارش «ایرنا»، عطریانفر ادامه داد: رقابت اصلی انتخابات ۲۸ خرداد میان اسحاق جهانگیری، سید‌ابراهیم رئیسی و علی لاریجانی خواهد بود و ممکن است کنار آنها چهره‌های کمکی هم حضور داشته باشد. به این معنا که مسعود پزشکیان در عرصه رقابت‌ها گفتمانش با جهانگیری و سعید جلیلی هم ممکن است با رئیسی همسو باشد. وی ادامه داد: جلیلی در گفت‌و‌گوها و مناظره‌ها با رئیسی همسویی می‌کند و تا آخر می‌ماند اما در بزنگاه انصراف می‌دهد. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، افزود: جهانگیری، محمد شریعتمداری و مسعود پزشکیان که به احتمال زیاد تایید صلاحیت می‌شوند طبق توافقی که در نهاد اجماع‌ساز صورت گرفته، در هفته پایانی پس از مشخص شدن نتایج نظرسنجی به نفع یک نفر کنار می‌روند.

انصراف ۵ کاندیدا به نفع رئیسی؟

از سوی دیگر به گزارش «ایرنا»، محمدجواد محمدی‌نوری، عضو شورای وحدت با پیش‌بینی کنار کشیدن رستم قاسمی و سعید محمد به نفع رئیسی در انتخابات، گفت: پنج نفر از نامزدهای جریان اصولگرا حتما به نفع رئیسی کنار می‌روند، منتها ممکن است پس از مناظرات این کار را انجام دهند.

پیروزی اصولگراها قطعی نیست

همچنین به گزارش خبر‌آنلاین، غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، پیروزی اصولگرایان را قطعی ندانست و با اشاره به تجربه انتخابات سال ۱۳۷۶ و پیروزی سیدمحمد خاتمی در برابر کاندیدای اصولگرایان گفت: نمی‌توان نتیجه را از پیش به صورت قطعی پیش‌بینی کرد چون بستگی به رای مردم دارد، ما در انتخابات ۱۳۷۶ هم شاهد بودیم که جریانات اصولگرا روی یک فرد توافق کردند اما فرد مورد توافق آنها رای نیاورد، بنابراین این احتمال را نمی‌شود نفی کرد.