بخشی از امور بر عهده وزارت اطلاعات و بخشی به اطلاعات سپاه محول شده است. به گزارش «ایسنا» او همچنین گفت که کسانی که در این فرآیند ایفای نقش داشتند دستور ممنوع‌الخروجی‌شان صادر شده است. وی افزود: قریب به ۲۰ نفر از کسانی که در این فرآیند ایفای نقش داشتند احضار شدند. برای برون‌رفت فایل صوتی از دولت تحقیقات خوبی انجام شده و نتایجی به‌دست آمده و به لحاظ اهمیت موضوع کار تحقیقات مجدانه ادامه دارد و تا نتیجه نهایی پرونده در این کارگروه امنیتی و قضایی موضوع را پیگیری می‌کنیم.

تکذیب جلو گیری از یک بازداشت

ازسوی دیگر علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز در نشست خبری هفتگی خود درباره بررسی پرونده افشای فایل صوتی ظریف و اینکه آیا درست است که از بازداشت یکی از عوامل «برنامه آن‌سوی دولت» جلوگیری شده است، گفت: متاسفانه برخی  غیرمسوولانه به شایعاتی دامن می‌زنند که ریشه در واقعیت ندارد و نتیجه‌ای جز آلوده شدن عاملان این خبرپراکنی‌های  نادرست به گناه تهمت و افترا ندارد. به گزارش «ایسنا» ربیعی اظهار کرد: روز گذشته با مسوول این پرونده در وزارت اطلاعات  صحبت کردم. چنین موضوعی را قویا تکذیب کردند.

وزارت اطلاعات در حال بررسی تمامی سناریوها

وی با بیان اینکه «وزارت اطلاعات در حال بررسی تمامی سناریوهاست» گفت: اگر فرد یا هر مقامی اطلاعاتی در این زمینه دارد موظف است آن را در اختیار وزارت اطلاعات به‌عنوان مسوول پیگیری این پرونده قرار دهد. وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه در سخنگویی چند جلسه قبل دلسوزانه هشدار دادم که همگان به‌دنبال جاسوس‌سازی جدید نباشیم. دشمنان کشور به‌دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه هستند و نباید در میدان آنها بازی کرد. ما همه رسانه‌ها و به‌ویژه مسوولان را در همه ارگان‌ها دعوت می‌کنیم که از تحلیل‌های بی‌پایه و اساس خودداری کنند. ربیعی تاکید کرد که تنها مرجع قانونی برای رسیدگی به این مساله وزارت اطلاعات است. وی ادامه داد: از اولین روزی که رئیس‌جمهور این وزارتخانه را مسوول بررسی پرونده قرار داد، به‌طور جدی به این پرونده ورود کرده و اشراف کافی بر تمامی زوایای آن را به‌دست آورده است. با اتمام تحقیقات، مسوولان ذی‌ربط در اسرع وقت افکار عمومی را در جریان حقایق خواهند گذاشت.