نام ظریف در صدر فهرست

در همین حال به گزارش «ایرنا» آذر منصوری، سخنگوی این جبهه اعلام کرد که نام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با ۳۷ پیشنهاد در صدر اسامی پیشنهاد شده است. بر اساس این خبر پس از ظریف، اسحاق جهانگیری با ۳۵ پیشنهاد و مصطفی تاجزاده با ۳۲ پیشنهاد قرار دارند. پس از این سه نفر پزشکیان با ۲۵ پیشنهاد، عارف ۲۱، هاشمی ۲۰، شریعتمداری ۱۹، کواکبیان ۱۵، صدر ۱۳، صادقی ۱۲، مولاوردی ۱۱، شجاعی ۱۱، آخوندی ۱۱ و خرازی با ۱۰پیشنهاد قرار دارند.

نامزدهای کارگزاران سازندگی

در خبری دیگر به گزارش «ایرنا»، یدالله طاهرنژاد نماینده حزب کارگزاران سازندگی ایران در جبهه اصلاح‌‌طلبان ایران، درباره گزینه‌های این حزب برای معرفی به این جبهه گفت: حزب کارگزاران اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف و محسن هاشمی را به مجمع عمومی جبهه اصلاح‌طلبان معرفی کرده است.

اعتماد ملی نامزد حزبی ندارد

در همین حال به گزارش «ایسنا»، اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با مصوبه جبهه اصلاحات مبنی‌بر انتخاب گزینه نهایی با دو سوم آرای اعضای این جبهه مخالف بود و آن سازوکار را مغایر دموکراسی می‌دانست، بنابراین برای انتخابات نامزدی از حزب اعتماد ملی معرفی نمی‌شود و اعتماد ملی نامزد حزبی ندارد.

انصراف اصغرزاده از نامزدی

از سوی دیگر به گزارش «ایرنا» ابراهیم اصغرزاده، دبیرکل انجمن مهندسان ایران درباره معرفی‌اش به‌عنوان نامزد این تشکل به جبهه اصلاحات در نامه‌ای اعلام کرد: شرایط را برای ورود به عرصه رقابتی آبرومند و منصفانه مناسب نمی‌بینم و رسما به دبیرخانه جبهه اصلاحات ایران اعلام کردم که اینجانب برای دوره فعلی داوطلب نمی‌شوم.