وی با اشاره به اینکه تحقیقاتی را با محوریت حراست کل پیگیری کردیم ادامه داد: بحث عمده در منطقه ۶ بود که طی مکاتبه شهردار منطقه ۶ با بهداشت شمال‌غرب لیستی با ظرفیت ۳۲۵ نفر برای تزریق واکسن اعلام شد که از این تعداد ۱۹۸ نفر واکسن دریافت کردند و اسامی آنها را از طریق حراست وزارت بهداشت پیگیری می‌کنیم. به تفکیک ۴۴ نفر پرسنل بازیافت، ۱۰۰ نفر پاکبان، ۱۲ نفر کارمند، ۱۳ نفر فاقد رابطه استخدامی با شهرداری تهران با هویت مشخص، ۲ نفر راننده جرثقیل، ۹ نفر راننده خودروی سرویس، یک نفر شهربان و ۱۷ نفر کارگر فضای سبز واکسن دریافت کردند.

وی افزود: تعداد محدودی واکسن برای تزریق به نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا اعم از بهشت زهرا و پسماند که شامل نیروهای عملیاتی و اداری مرتبط با مشاغل پرخطر اعم از زن و مرد هستند از طریق وزارت بهداشت تخصیص داده شد و از این تعداد هیچ‌یک از مدیران شهری تا رده ۴ مدیریتی واکسن تزریق نکردند. وی در همین ارتباط از عزل سه نفر از همکاران در منطقه ۶ خبر داد و گفت: در بررسی‌های بعدی معلوم شد در یکی از مناطق تزریق واکسن منطبق بر پروتکل‌های مصوب نبود که معاون خدمات شهری را عزل کردیم و دو رئیس ناحیه در مناطق ۹ و ۷ نیز به همین دلیل حذف شدند. وی با بیان اینکه روز گذشته لیست کسانی که واکسن دریافت کردند در سامانه شفاف بارگذاری شد، گفت: کد ملی و مسوولیت آنها قید شده و روی سایت شفافیت قرار گرفته و تاکنون چند نفر از خاطیان عزل شدند و مقرر شد لیست کسانی که خاطی بودند منتشر شود.

دلیل عدم‌تزریق واکسن به پاکبان‌های افغان

در همین حال به‌دنبال گزارش‌هایی مبنی‌بر عدم‌تزریق واکسن به پاکبان‌های افغان، روز گذشته حجت نظری، عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران بر ضرورت تزریق واکسن کرونا به پاکبانان افغان در کشور تاکید کرد. به گزارش «ایسنا» وی با بیان اینکه نباید میان پاکبان ایرانی و غیر‌ایرانی تفاوتی وجود داشته باشد، گفت: طبق آنچه پیگیری کردم، ظاهرا اتباع افغانستانی به‌دلیل نداشتن کد ملی امکان استفاده از واکسن را ندارند که لازم است دولت هرچه سریع‌تر تدابیری را در این خصوص اتخاذ کند.