رکورد ابتلا به کرونا و بستری شدگان یک باردیگر شکست

وی با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های کرونایی افزود: از ۸ آذرماه که آمار بالای ۱۰۰ نفر بود تا‌ امروز تهران چنین عددی را تجربه نکرده بود و چند ماه بود که آمارمان تک رقمی شده بود و این نشان می‌دهد که شهروندان با رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی ما را به چنین وضعی رسانده‌اند.

واکنش دولت به انتقاد از سفرهای نوروزی

اما در شرایطی که انتقادها به دولت در مورد سفرهای نوروزی بالا گرفته است، روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت  در واکنش به این انتقادها گفت: ما نمی‌توانیم هر لحظه قاعده جدیدی بگذاریم. قاعده‌ای که در قالب مصوبات ستا‌د ملی کرونا براساس رنگ‌بندی شهرها اعلام شده است، علمی و کاملا دقیق بوده که خود وزارت بهداشت هم آن را ارائه کرده بود. به گزارش «ایسنا» سخنگوی دولت با بیان اینکه سیاست دولت هم اجرای مصوبات ستا‌د ملی کرونا در همه شهرها است، درباره موج چهارم کرونا گفت: این اتفاق فقط ‌مختص ایران نیست و در روزهای اخیر،کشورهای دیگری به جز کشور ما دچار موج تا‌زه کرونا شده‌اند. ربیعی با تا‌کید بر اینکه بنابر گزارش وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، تعداد سفرهای نوروزی نسبت به نوروز ۹۸ بسیار کاهش یافته، ادامه داد: فقط در مقایسه با نوروز ۹۹ که تقریبا سفرهای نوروزی نزدیک به صفر بود، بیشتر شده اما در همین اندازه سفرها هم مراعات‌ها به خوبی صورت نگرفته است.

اعلام زمان بندی واکسیناسیون کرونا

همزمان روز گذشته علیرضا رئیسی، سخنگوی ستا‌د ملی مقابله با کرونا از ورود ۴۰۰ هزار دز واکسن سینوفارم چین طی امروز یا فردا، خبرداد. وی درباره چگونگی و زمان انجام واکسیناسیون عمومی مقابله با کرونا در کشور، اظهار کرد: فاز اول تا‌ هفته اول اردیبهشت به پایان می‌رسد و فاز دوم واکسیناسیون در اردیبهشت آغاز خواهد شد که شامل گروه‌های سنی مختلف می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: در دومین فاز واکسیناسیون حدود ۸/ ۳ میلیون نفر واکسینه می‌شوند؛ ضمن آنکه افراد ۱۸ تا‌ ۶۴ ساله‌ای که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در این فاز قرار می‌گیرند و جمعیت زیادی (حدود ۷ میلیون نفر) را شامل می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود فاز دوم در تیر امسال به پایان برسد. به گفته سخنگوی ستا‌د ملی مقابله با کرونا، فاز سوم واکسیناسیون هم بلافاصله بعد از اتمام فاز دوم آغاز خواهد شد .

آغاز واکسیناسیون عمومی احتمالا از خرداد

همچنین به گزارش «ایرنا»، محمد مخبر رئیس ستا‌د اجرایی فرمان امام (ره)، با تا‌کید بر روند مطلوب تولید انبوه واکسن «کوو ایران برکت» گفت: فاز اول آماده سازی تولید واکسن با ظرفیت سه میلیون دز به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود از اردیبهشت تولید این واکسن ایرانی آغاز شود. مخبر اظهار امیدواری کرد واکسیناسیون عمومی با واکسن ایران برکت از خرداد ماه امسال آغاز شود.