قاسم سلیمانی دشتکی در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: متاسفانه اخیرا مراسم عزاداری منتسب به یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با جمعیت بالا برگزار شده است و فرماندار نیز در برابر این مراسم، سهل‌انگاری کرده و تعارف و رودربایستی‌های رایج را ملاک قرار داده است. وی همچنین ضمن ابراز تا‌سف از این اقدام، خطاب به فرمانداران گفت: چنین وضعیتی مایه تا‌سف است و به هیچ عنوان قابل‌پذیرش و توجیه نیست؛ فرمانداران نماینده عالی دولت به شمار می‌روند، نه نماینده. آنها در برابر حفظ سلامتی و جان تک‌تک شهروندان مسوول هستند.

استاندار خوزستان افزود: حرمت بزرگان و افراد متوفی در جای خود ارزشمند است؛ اما فرمانداران باید با اقتدار جلوی برگزاری هرگونه مراسم جمعیتی اعم از شادی و عزا را بگیرند. حتی اگر این مراسم منتسب به مقامات و مسوولان باشد باید مانع از برگزاری آن شوند تا‌ از مرگ‌ومیرهای بیشتر پیشگیری شود.

سلیمانی در پایان به برگزاری مراسم ازدواج با حضور جمعیت نامتعارف در شهر صیدون باغملک اشاره کرد و گفت: از مسوولان محلی انتظار داریم که ضمن مراقبت و پیشگیری از تکرار چنین برنامه‌هایی از اظهارنظر شتاب‌زده خودداری و اطلاع‌رسانی به مردم را به دستگاه‌های تخصصی با آمار و ارقام قابل اتکا واگذار کنند.

همچنین قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان گفت: ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از استان خوزستان ممنوع و ورود به شهرهای قرمز و خروج از شهرهای قرمز به‌صورت درون‌استانی ممنوع است.