بر اساس گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان،‌ در متن پیام مولوی عبدالحمید آمده است: توصیه‌ بنده به مردم عزیز استان بالاخص جوانان مومن این است که احساسات خودشان را کنترل کنند و از تعرض به اماکن عمومی مثل پاسگاه‌ها و ادارات پرهیز کنند؛ زیرا این اماکن متعلق به عموم مردم است.

او در بخش دیگری از این پیام، از مسوولان خواست که قضیه روز دوشنبه سراوان را به دقت و با حفظ بی‌طرفی، منصفانه بررسی و رسیدگی کنند. او همچنین در ادامه از مسوولان خواست تا در اظهارنظرهایشان تمام جوانب را درنظر بگیرند تا باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم رنج‌کشیده نشوند. 

بر اساس آنچه مولوی عبدالحمید در این پیام مطرح کرده است، عاملان حادثه تیراندازی به سوخت‌بران، باید به مجازات قانونی خود برسند و خسارت‌های وارده جبران شود؛ این امر به آرامش مردم و امنیت کمک می‌کند. او همچنین در توصیه دیگری به مسوولان گفت که  شرایط اقتصادی مردم را مدنظر قرار دهند. با توجه به معضل بیکاری در استان، بخشی از مردم از راه سوخت‌بری نانی سر سفره‌هایشان می‌برند؛ تا زمانی‌که راه جایگزینی برای این موضوع درنظر گرفته نشده است، نباید این راه ارتزاق بسته شود.

 ۳ کشته در حادثه سراوان

از سوی دیگر، استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: از سه نفری که در این حادثه کشته شدند ۲ نفر در پاکستان و تنها یک نفر در ایران بوده است. به گزارش «ایرنا» احمدعلی موهبتی تصریح کرد: گفت: نوع فضاسازی در رسانه‌های بیگانه در حوادث اخیر سیستان و بلوچستان به‌گونه‌ای بود که انگار یک قتل‌ عامی اتفاق افتاده و این امر سبب شده بود که یک عده‌ای تحریک کنند و دیگرانی هم که درون استان دست به تحرکاتی می‌زنند؛ این هماهنگی بین مردم و مسوولان ضرورت داشت.

همچنین به‌دنبال وقوع حوادث اخیر در گذر مرزی با کشور پاکستان، دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان از تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط در دادسرای نظامی خبر داد. به گزارش «ایسنا» علیرضا موسایی دادستان نظامی استان سیستان وبلوچستان، گفت: درباره حوادث رخ‌داده در گذر مرزی شمسر شهرستان سراوان، از همان لحظات ابتدایی، پرونده‌ای در دادسرای نظامی استان تشکیل شد که به‌طور ویژه در دست رسیدگی است.