دولت: صداوسیما نباید این‌گونه رفتار کند

از سوی دیگر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا علت دعوت نشدن رئیس صداوسیما به جلسه امروز هیات دولت مرتبط با حاشیه‌های برنامه «زاویه» است، تاکید کرد: صداوسیما در برخی از برنامه‌هایی که دارد چه زنده و چه ضبط‌شده، در گزینش افرادی که برای حضور دعوت می‌کند، به نوعی کسانی را انتخاب می‌کند که تابلودار هستند و مخالف دولتند، در حالی که ما در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و هماهنگی هستیم تا از جنگ تحمیلی اقتصادی عبور کنیم. صداوسیما نباید با برنامه‌ها و مستنداتی که می‌سازد مردم را ناامید سازد. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری تصریح کرد: برنامه‌ای که در آن یک روحانی را دعوت کرده بودند و اینکه با یک لحن بسیار بد به رئیس‌جمهوری توهین می‌کند، این امری بود که برای وزرای ما قابل قبول نبود و گفتند نمی‌شود صداوسیمایی که متعلق به نظام است این‌گونه عمل کند.

واعظی البته گفت که نمی‌دانم رئیس صداوسیما به جلسه امروز هیات دولت دعوت شده است یا نه، اما در آن اتاقی که ما بودیم ایشان حضور نداشت.

واکنش واعظی به احضار آذری‌جهرمی

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همچنین روز گذشته درباره موضوع فیلترینگ و احضار وزیر ارتباطات به قوه‌قضائیه اظهار کرد: بخش دوم صحبت‌هایتان را باید از مسوولان قوه قضائیه سوال کنید. اما درباره فیلترینگ موضع ما از سال ۹۲ این بوده که فضای مجازی می‌تواند در خدمت مردم و فعالیت‌های اقتصادی قرار بگیرد. واعظی با بیان اینکه در همه دنیا بحث فضای مجازی فقط این مساله نیست که کسی کلیپ یا فیلمی ببیند و فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است، اظهار کرد: اگر فضای مجازی از سال ۹۲ گسترش پیدا نکرده بود، امورات مردم چه در ارتباط با کسانی که کسب و کارشان از آن طریق است و چه آنهایی که خدمات دریافت می‌کنند همه با مشکل مواجه می‌شد. وی با اشاره به استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان از فضای مجازی گفت: ما نباید فضای مجازی را فقط از یک بعد ببینیم. اگر فسادی در آن می‌شود که من نمی‌گویم نمی‌شود، باید برای مشکلات آن راه‌حل پیدا کنیم و کار فرهنگی کنیم و اجازه دهیم کسب و کار هم انجام شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری یادآور شد: بنابراین موضع دولت همواره از ۹۲ تا به امروز این بوده که ما با فساد در فضای مجازی مخالف هستیم و با قوه‌قضائیه همکاری می‌کنیم. آقای آذری‌جهرمی خودشان بارها همه کانال‌هایی را که کار خلاف انجام می‌دهند احصا کرده و آن کانال‌ها را برای نیروی انتظامی و مراکز دیگر فرستاده تا با آنها برخورد شود. واعظی تاکید کرد: ما حاضریم همکاری کنیم و باید فرهنگ‌سازی هم صورت گیرد ولی اجازه بدهیم فضای مجازی فعالیت خود را داشته باشد.