محرز روز گذشته در برنامه «تهران ما سلامت» رادیوی تهران با اعلام این خبر که واکسن مذکور از سوئد وارد می‌شود گفت: این واکسن مدرنا نیست و واکسن کوبایی هم نیست چون واکسن کوبایی هنوز فاز آخر خود را طی نکرده است.به گزارش «ایرنا» وی گفت: وزارت بهداشت به‌دنبال واردات واکسن آسترازنکا از سوئد است و احتمال واردات این واکسن نوترکیب در هفته‌های آینده وجود دارد. واکسن داخلی برکت نیز احتمالا خرداد‌۱۴۰۰ آماده می‌شود.محرز افزود: دقیق اطلاع ندارم که این محموله واکسن کی قرار است به ایران برسد اما ظاهرا اولین محموله واکسن‌کرونا که قرار است به ایران وارد شود، واکسن آسترازنکاست که یک واکسن نوترکیب (ریکامبیننت) است. این واکسن مورد تایید است و سازمان بهداشت جهانی هم آن را تایید کرده است. اثربخشی و ایمنی آن تایید شده و نگهداری آن در دمای معمولی یخچال هم امکان‌پذیر است.

نشانه خیز جدید کرونا در تهران

همزمان گزارش‌ها از موج جدید کرونا در کشور حکایت می‌کند. در همین راستا روز گذشته علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به نشانه‌های جدید از خیز کرونا در تهران، در عین حال بر لزوم اعمال پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تر برای دو هفته آینده در فرودگاه‌های تهران تاکید و از اجبار مدارس غیرانتفاعی برای حضور دانش‌آموزان انتقاد کرد. به گزارش «ایسنا» زالی در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا گفت: در هفته چهارم دی ماه با شیب ملایمی نسبت به هفته سوم میزان ابتلا رو به افزایش است. در حقیقت هفته چهارم در مقایسه با هفته سوم دی ماه به گونه‌ای از سرعت کاهش میزان ابتلا کاسته شده یا حتی افزایشی را شاهد هستیم؛ به این ترتیب پیام‌ها و سیگنال‌های نگران‌کننده‌ای را دریافت می‌کنیم.وی افزود: در حوزه بیماران سرپایی و در مرحله بعد بستری این نوع سیگنال‌ها را دریافت کرده‌ایم، اما در حوزه فوتی‌ها ۳۰ تا ۴۰ روز زمان می‌برد که افزایش آمارها را مشاهده کنیم.وی گفت: در حال حاضر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران به ۷۴ درصد رسیده و نسبت به هفته‌های گذشته رو به کاهش است.زالی با بیان اینکه آرام‌آرام میزان مراجعان جدید در بخش‌های بستری در حال افزایش است، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به هفته قبل بین نیم تا یک درصد افزایش پیدا کرده است.

ادامه دورکاری‌ها در تهران  

در همین حال انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران وضعیت پایتخت را همچنان زرد توصیف کرد و گفت: تردد  از مقصد و مبدأ تهران به استان‌هایی که قرمز یا نارنجی نیستند، منعی ندارد، چون استان‌های زرد با زرد می‌توانند با هم تردد داشته باشند، اما اگر استانی نارنجی یا قرمز باشد حق تردد از/ به تهران را ندارد.به گزارش «ایرنا» استاندار تهران درباره وضعیت حضور کارکنان به ادارات گفت: براساس وضعیت تهران، دوسوم کارکنان باید سرکار حضور یابند و یک‌سوم هم دورکار باشند. محسنی‌بندپی تاکید کرد: محدودیت‌ها طبق روال گذشته است.ازسوی دیگر محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، در نامه‌ای به روسا و سرپرستان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اهواز، بوشهر، هرمزگان، دزفول، آبادان، بهبهان و شوشتر نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری و مهار موج چهارم اپیدمی کووید-۱۹ هشدار داد. براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.