افزایش مبتلایان سرپایی کرونا در تهران

در خبری دیگر علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران از افزایش تعداد بیماران سرپایی در استان تهران خبر داد.

تشریح عوارض واکسن کرونای ایرانی

از سوی دیگر محمدرضا صالحی مجری کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه تاکنون در فاز اول این واکسن به ۲۱ نفر از داوطلبان تزریق شده است، افزود: تاکنون این واکسن عوارض جدی به‌دنبال نداشته است. البته یکسری عوارض خفیف مانند تب خفیف چند ساعته، حالت تهوع چند ساعته، درد و سوزش در محل تزریق و... وجود داشته است، اما عوارض جدی به‌دنبال تزریق واکسن ایرانی کرونا ایجاد نشده است.

آخرین آمار کرونایی

همچنین طی ۲۴ساعت گذشته ۷۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و بر این اساس مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسید. همچنین ۶۳۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۹ نفر از آنان بستری شدند. ۴۱۳۴ نفر از مبتلایان به کرونا نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت‌مراقبت قرار دارند.

واکنش ظفرقندی به یک درخواست

از سوی دیگر محمد‌رضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی در واکنش به برخی درخواست‌ها برای عزل معاون وزیر بهداشت در توییتر خود نوشت: کسانی خواستار عزل یک مسوول در وزارت بهداشت به‌خاطر اعتراض به بی‌قانونی‌ها شده‌اند که باید به علت زیر پا گذاشتن ضوابط بهداشتی محاکمه شوند. در پی برگزاری تجمعاتی در شهر قم، برخی مسوولان وزارت بهداشت از جمله علیرضا رئیسی معاون این وزارتخانه به این موضوع اعتراض کردند که این اعتراض با انتقاد روابط‌عمومی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور مواجه شد و در ادامه برخی خواستار برکناری او از وزارت بهداشت شدند. به‌دنبال آن علیرضا رئیسی در توییتی از مردم قم عذرخواهی کرد. با این حال روز‌‌گذشته اعرافی مدیرکل حوزه‌های علمیه قم در نماز‌جمعه این شهر با اشاره به تلاش بیگانگان برای ترویج «قم‌هراسی» گفت: از مسوولان انتظار می‌رود تذکرها و هشدارهای لازم را اعلام کنند، اما سخنان سخیف و تعرض نابجا را متوجه مردم قم نکرده و اگر دوبار عذرخواهی نشده بود که بار دوم بهتر بود، امروز به‌گونه دیگری سخن می‌گفتیم.