به گزارش «ایسنا» ربیعی گفت: حدود ۱۲۹ نیروگاه فعال هستند، در مواقع اضطراری فقط ۶ نیروگاه از سوخت مازوت استفاده می‌کنند. او با بیان اینکه عدم صادرات مازوت هم شایعه بوده است گفت: نیروگاه‌های تهران و برخی کلانشهرهای دیگر از مازوت استفاده نمی‌کنند. نیروگاه‌هایی استفاده می‌کنند که جهت وزش باد در آنجا به‌صورتی است که مردم را آزار نمی‌دهند. سخنگوی دولت تاکیدکردکه این امر هم موقت است، تلاش زیادی می‌کنیم بتوانیم گاز‌رسانی را به جهتی ببریم که همین چند نیروگاه هم از مازوت استفاده نکنند.

واکنش به خاموشی‌های اخیر

ربیعی دربخش دیگری از سخنانش بااشاره به خاموشی‌ها درکشور نیز گفت: مصرف انرژی بالاست و ما عدم خاموشی را هم نمی‌توانیم داشته باشیم. این مصرف زیاد انرژی از جمله مصرف گاز در کلانشهر‌ها موجب نگرانی‌هایی شده است. اگر بخش خانگی را کنترل نکنیم گاز به نیروگاه‌ها و صنایع نمی‌رسد و اولین اثرش می‌شود خاموشی.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

وی در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ و جایگزین شدن دلار ۱۷ هزار و ۵۰۰ نیز گفت: تا لایحه در مجلس تصویب نشود نهایی نیست. ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی‌بر گزارش دیوان محاسبات که اعلام کرد در تفریغ بودجه سال ۹۸ طبق مصوبات شورای حقوق و دستمزد و دولت، سقف خالص پرداختی ماهانه به مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی به ۴۵ میلیون تومان در ماه قابل‌افزایش است، گفت: اگر دیوان محاسبات کسی را سراغ دارد که حقوق ۴۵ میلیون تومانی در دولت می‌گیرد معرفی کند و قطعا از وی پس گرفته خواهد شد. علی ربیعی در مورد تحرکات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه و احتمال یک نزاع در غرب آسیا هم گفت: اگر خطایی از سوی آمریکا رخ دهد از امنیت و منافع خود با قدرت دفاع می‌کنیم.