دشمن آماده انتقام سخت باشد

روحانی گفت: یکی از ظلم‌های غیرقابل گذشت او شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس بود. او خیلی جنایت و آدم‌کشی کرد، ولی این دو مورد، مواردی است که یادمان نخواهد رفت. اینها باید بدانند این داغ بر دل ما بود و برای همیشه در سینه ما هست و انتقام این خون را ملت‌های منطقه‌ و ملت ایران یک روز مناسبی از آنها خواهند گرفت.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دشمن حتما از این کارِ غلط و نادرست و ترور وحشیانه ضرر کرد، گفت: دشمن باید مطمئن باشد که مردم و جوانان ایران و جوانان منطقه مقاوم‌تر و با امید بیشتر در مسیر مقاومت و استقلال منطقه ایستادگی می‌کنند و همه مردم فهمیدند تا روزی که آمریکایی‌ها در این منطقه هستند این منطقه روی خوشِ کاملِ مطلوب را نخواهد دید و ملت‌های منطقه به حول و قوه الهی پای این جنایتکاران و همچنین متجاوزین را روزی قطع خواهند کرد. روحانی با بیان اینکه شهید سلیمانی و همچنین یارش ابومهدی المهندس وجودهای ارزنده‌ای بودند، به آشنایی ۴۰ساله‌ خود با سردار سلیمانی اشاره و اظهار کرد: با توجه با شناختی که از ایشان داشتم، واقعا سلیمانی در اجرای چیزی که می‌فهمید وظیفه ملی، دینی و انقلابی‌اش است، تردید نمی‌کرد و این خیلی مهم است که اگر فهمیدیم که چیزی به‌عنوان وظیفه ما هست و باید برای کشور و ملت‌ و منطقه‌مان انجام بدهیم، دیگر نباید در اجرای آن تردید کنیم، دیگر نباید از آنهایی باشیم که «یخشون الناس» از مردم بترسیم، از قدرت‌های جهانی بترسیم، باید قدم بگذاریم و حرکت کنیم و این عدم تردید و تصمیم قاطع یکی از نعمت‌هایی است که خداوند به انسان‌های خالص خود عنایت می‌کند.

روحانی با بیان اینکه در طول این چهل سال شاید هزاران ساعت با سردار سلیمانی جلسه داشته و حرف زدیم و بحث کردیم، گفت: این سردار بزرگ واقعا اعتماد به نفس داشت، طرح‌هایی بسیار مهم و خطرناک بود ولی کاملا اعتماد به نفس داشت، واقعا پا به رکاب بود و از رکاب پایین نیامد. از آن روزی که او را در جبهه‌های جنگ دیدم در آن سال‌های اولیه دهه شصت، همیشه روی رکاب بود و همیشه تاخت و همیشه به سمت هدف رفت و همیشه موفق بود و همیشه پیروز صحنه و میدان بود، موفقیت‌های بسیار بزرگ و گاهی موفقیت‌هایی که باورکردنی نبود، به دست آورد.

سال گذشته در بامداد ۱۳ دی ماه، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد در طی عملیاتی به نام عملیات آذرخش کبود به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، مورد حمله موشک پهپاد نظامی ارتش ایالات متحده قرار گرفت و به شهادت رسید. روز گذشته و در آستانه یک‌سالگی شهادت سردار سلیمانی، نخستین بزرگداشت سالگرد شهادت ایشان در دانشگاه تهران برگزار شد و در آن، سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، محسن هاشمی رئیس شورای شهر و جمعی از مهمانان خارجی حضور داشتند.

منطق قوی؛ ویژگی سردار سلیمانی

در این مراسم، اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی منطق قوی او بود. در همه میدان‌هایی که وارد شد، با منطق وارد شد. وقتی طرف مقابل منطق سرش نشد، با زبان دیگر با آنها حرف زد. به گزارش «ایرنا»، سردار قاآنی با بیان اینکه ایشان هم قهرمان ملت ایران، هم قهرمان امت اسلامی و هم قهرمان شکستن استکبار است، ادامه داد: شهید سلیمانی، مرد میدان مقاومت بود، ولی مقاومت را از درون خود شروع کرد. او افزود: همه جوانانی که می‌خواهند شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند، توجه داشته باشند شهید سلیمانی مرد میدان مقاومت بود، ولی مقاومت را از درون خود شروع کرد. هر که می‌خواهد به این میدان بیاید توجه کند امکان ندارد در بیرون اهل مقاومت باشد بدون اینکه در درون خود مقاومت را خوب تمرین کرده باشد. اهل مقاومت همه‌جانبه از درون خود که سخن در این زمینه زیاد است. معرفت و عبادت و اخلاص،‌ ایثار و همه ارزش‌های انسانی و اسلامی در درون این کلمه جا دارد. فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: نگاه راهبردی،‌ بصیرت عمیق و تبدیل هر تهدید به فرصت، جزو ویژگی‌هایی است که آنهایی که شهید سلیمانی و شهید ابوالمهدی را به‌عنوان الگو قرار می‌دهند، این ویژگی‌های اساسی را در درون خود باید نهادینه کنند. سردار قاآنی با تاکید بر اینکه دشمن ۳۰ سال به دنبال زدن شهید سلیمانی و شهید ابومهدی بود، افزود: در این دوره کثیف‌ترین آدم روی زمین و جنایتکارترین آدمی که هیچ اصولی بر فکرش حاکم نیست با وسوسه‌ها و شیطنت‌های رژیم اشغالگر و سعودی جنایتکار، این انسان بی‌عقل جنایتی را انجام داد که در دنیا سابقه نداشته و برای هیچ شخصیت سیاسی و نظامی در این عصر ما اتفاق نیفتاده است. او افزود: آنهایی که این جنایت را کردند، بدانند کاری کردند که در سرتاسر عالم هر کجا که مردی پیدا شود آمادگی دارد که آن نامردهایی که این کار را انجام دادند، به سزای عملشان برسانند و من با صراحت می‌گویم مسیر نیروی قدس و مسیر مقاومت با شیطنت‌هایی که آمریکا می‌کند، تغییر نمی‌کند و مسیر همچنان همان مسیر است. سردار قاآنی ادامه داد: اما شما با این جنایتی که کردید، کار دیگری برای همه آزادگان در دنیا درست کردید و مطمئن باشید حتی از درون خانه شما ممکن است کسانی پیدا شوند که پاسخ این جنایت شما را به شما بدهند.

آماده گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی هستیم

همچنین سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در حاشیه این مراسم گفت: آماده گرفتن انتقام خون این شهیدان و آزادسازی همیشه مسلمانان از سیطره و سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دنیای غرب با محوریت و شرارت‌افزایی آمریکایی‌ها هستیم. او افزود: مقاومت جریان دارد هیچ چیز متوقف نشده و بلکه به خاطر خون شهیدان‌ سلیمانی و ابومهدی المهندس و همه شهدای مقاومت با شتاب بیشتری جریان دارد موج جدید و رویش‌های جدیدی به وجود آمده و سلیمانی‌های بیشماری در دنیای اسلام رشد کرده‌اند و قدرت جهان اسلام در حال افزایش است دشمنان باید فکر خودشان باشند و از این منطقه خارج شوند.

ناامنی برای عاملان ترور

از سوی دیگر، سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: عاملان ترور حاج قاسم در هیچ‌کجای زمین امنیت نخواهند داشت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیسی با بیان اینکه کارنامه زندگی شهید سلیمانی نشانه یک انسان بصیر بود، تاکید کرد: جلوه‌هایی از انتقام سخت پیدا شده است اما دشمن منتظر انتقام سخت باشد. انتقامی سخت را خواهند دید و آنچه تاکنون دیده‌اند جلوه‌ای از انتقام بوده است. امت اسلامی خودش زمان و مکان انتقام را تعیین خواهد کرد اما دشمن بداند که زندگی از این پس برای او سخت‌تر خواهد بود و کیفر عاملان این جنایت جلوه‌هایی از انتقام سخت خواهد بود.

شرکت انگلیسی: در ترور مشارکت نداشتیم

همچنین روز گذشته و در آستانه یک‌سالگی شهادت سردار سلیمانی، شرکت انگلیسی «جی.فور.اس» که مسوولیت تامین امنیت فرودگاه بغداد را به عهده دارد مدعی شده در عملیات آمریکا برای ترور سردار سلیمانی مشارکت نکرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت امنیتی انگلیس که در مظان اتهام برای کمک به آمریکا جهت ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد گفته نقشی در این عملیات نداشته است. به نوشته روزنامه دیلی‌میل، شرکت «جی.فور.اس» (G۴S) که در تامین امنیت در فرودگاه بغداد نقش دارد، گفت «گمانه‌زنی‌های اخیر» درباره مشارکت در این عملیات ترور را رد می‌کند.

 قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق چند روز پیش در سخنانی که در مستند «الرحلة الأخیرة» (آخرین سفر) درباره ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد‌الشعبی از شبکه العهد پخش شد، جزئیاتی را از این عملیات تروریستی فاش کرد. او گفته بود که شرکت انگلیسی «جی.فور.اس» که مسوولیت تامین امنیت فرودگاه بغداد را بر عهده داشت در ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در سال جاری میلادی نقش داشت. الخزعلی افزود: «این شرکت انگلیسی که درخصوص مسائل امنیتی با فرودگاه بغداد قرارداد دارد، در بخشی از ماموریت تایید هدف‌(سردار سلیمانی و المهندس) برای اجرای عملیات ترور شرکت داشت.»