به همین دلیل در قوانین اساسی راه بازنگری را باز گذاشتند. از جمله در قانون اساسی خودمان که این موضوع در اصل ۱۷۷ مطرح شده است. پس مسأله خیلی مهمی نیست. کدخدایی در ادامه گفت: گفته می‌شود برخی افراد اجازه بازنگری در قانون اساسی را نمی‌دهند. اصلاح قانون اساسی شرایطی از لحاظ حقوقی دارد که اگر انجام شود می‌توان آن را انجام داد.  سخنگوی شورای نگهبان پیش از این نیز در گفت‌وگو با رادیو معارف (روز ۲ دی) در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور گفته بود: درخواست بازنگری در قانون اساسی را هر کسی می‌تواند بدهد، اما تصمیم بازنگری طبق قانون با رهبر معظم انقلاب است.  حسن روحانی رئیس‌جمهوری، اول دی ماه در همایش حقوق اساسی و شهروندی گفته بود: یکی از ایرادات ما در انتخابات این است که نظام حزبی نداریم یعنی در انتخابات مجلس یا ریاست‌جمهوری به حزب رای نمی‌دهیم بلکه به نفر رای می‌دهیم که این کار رای برای انتخاب سخت می‌کند. این قانون می‌تواند بازنگری شود چون ۳۱ سال است که قانون اساسی ما بازنگری نشده است.

دلیل تاییدصلاحیت قالیباف

کدخدایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه پس از انتشار اظهارات شهردار تهران مبنی‌بر بازپس‌گیری املاک شهرداری از تیم آقای قالیباف و همسر وی، در افکار عمومی این انتقاد از شورای نگهبان مطرح شد که چرا آقای قالیباف تایید صلاحیت شد، گفت: در همه موارد نظارت بر رفتار افراد نیازمند مستندات است؛ در برخی از این موارد مستندات در واقع باید ایجابی باشد به‌عنوان مثال درخصوص حسن شهرت، ما هیچ وقت حکم قضایی نمی‌خواهیم چون چنین حکمی اصلا وجود ندارد؛ بلکه باید براساس تحقیقات محلی به دست بیاید اما زمانی که اتهامات اینچنینی به افراد وارد می‌شود، نیازمند این هستیم که دستگاه قضایی به ما اعلام نظر کند.

او با بیان اینکه قوه‌قضائیه باید به ما اعلام کند که پرونده‌ای هست یا در جریان است، گفت: چنین موضوعاتی به ما اعلام نشد و مطالب تنها در رسانه‌ها مطرح شد که نمی‌توان مطالب رسانه‌ها را ملاک بررسی صلاحیت‌ها قرار داد. بنابراین پرونده ایشان هم مانند پرونده‌های دیگر مورد رسیدگی قرار گرفت و مطالبی که در پرونده بود، بیان شد و نهایتا با رای مثبت اعضای شورای نگهبان روبه‌رو شد و در واقع تا‌کنون سندی در این خصوص به دست ما نرسیده است.

دلیل ردصلاحیت علی مطهری

به گزارش «ایلنا»، کدخدایی در مورد دلیل ردصلاحیت علی مطهری نیز گفت: دلیل ردصلاحیت آقای مطهری موضوعات اقتصادی نبوده است؛ بلکه دلایل دیگری مطرح بوده که به خودشان نیز گفته شده است و با یکی از اعضای شورای نگهبان صحبت کردند که از ایشان خواستیم اجازه دهند گفت‌وگوها با دوربین ثبت و ضبط شود، اما آقای مطهری اجازه ندادند. بهترین راه این بود که اجازه می‌دادند آن گفت‌وگو ضبط شود تا‌ امروز شاهد این اختلافات نباشیم.