کاهش ۴۰درصدی مرگ‌های کرونایی

رئیسی گفت: در حال‌حاضر میزان بستری در کشور به شکل روزانه تقریبا بیش از ۴۰درصد کاهش داشته و مرگ و میر هم نسبت به شروع طرح که حدودا یک ماه قبل بود بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است‌ اما بازهم تاکید می‌کنم تجمعات، دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها می‌تواند در افزایش آمار موثر باشد و اگر رعایت نشود ممکن است شاهد پیک مجدد باشیم. وی افزود: اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد، ۵۰ هزار بستری بیشتر داشتیم و با اجرای طرح‌های اخیر شاهد کاهش ۵۰ درصدی بستری و در نتیجه ۷ هزار و ۵۰۰ مرگ و میر کمتر بوده‌ایم. اگر رعایت نکنیم ممکن است شاهد پیک مجدد در بهمن ماه یا اسفندماه باشیم.

ادامه فعالیت غیرحضوری مدارس

رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه همچنان مدارس به صورت غیر‌حضوری خواهد بود گفت: حتی پایه اول و دوم ابتدایی هم که برای بازگشایی حضوری مدارس پیشنهاد شده بود، رای نیاورد.

کرونا در مازندران هنوز نزولی نشده است

وی در ادامه گفت: استان مازندران تنها استانی است که هنوز روند در آن به‌طور کامل نزولی نشده است و امیدواریم با توجه به پیش‌بینی‌ها روند نزولی را در این استان شاهد باشیم. در همین راستا سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران گفت که روند ابتلا به بیماری کووید-‌۱۹ و شناسایی بیماران جدید روزانه در ۱۲ شهرستان استان افزایشی است. به گزارش «ایرنا» وی از گلوگاه، بهشهر، نکا‌، ساری، جویبار، سوادکوه، آمل، نور، نوشهر، قائمشهر، فریدونکنار و رامسر به‌عنوان شهرستان‌هایی نام برد که شیوع کرونا در آنها افزایشی است.

مرگ ۱۳۴ بیمار

همچنین سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن ۱۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسید. به گفته لاری بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده که ۷۳۲ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک‌میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۶۳ نفر رسید. وی گفت:‌۵۲۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹‌ در وضعیت شدید این بیماری تحت‌مراقبت قرار دارند. لاری در ادامه گفت که استان‌های مازندران، گلستان و تهران به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا در هفته گذشته بوده‌اند.