به گزارش «ایسنا» علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار ادعای جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره دیدار شهید محسن فخری‌زاده با مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ارتباط دادن این ادعا به ترور وی و همچنین پاسخ استعلام از سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه «شهید فخری‌زاده هیچ‌گاه در هیچ ملاقاتی با مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یا هیچ بازرس و مقامی از آژانس دیدار، مصاحبه، ملاقات و مذاکره‌ای نداشته است»، نوشت: «‌دروغ بستن بی‌پروا و بازیچه‌ کردن بی‌شرمانه‌ خون شهیدی که فراتر از نام‌ها و رنگ‌ها، سرمایه‌ یک ملت بود، ‎ترور «انسجام ملی» است. این‌چنین فروغلتیدن در تله‌ قاتلان، حتی اگر خیانتی آگاهانه هم نباشد، نیازمند پیگیری دقیق‌تر انگیزه‌هاست. اصرار چندساله بر دروغگویی، اصلا عادی نیست.» کریمی‌قدوسی در توییتی پس از شهادت محسن فخری‌زاده خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری مدعی شد که این دیدار در زمان ریاست جمهوری وی صورت گرفته و روحانی باید به دلیل قرار دادن اطلاعات دراختیار بیگانگان روزی در محکمه عدالت پاسخگو باشد. اشاره این نماینده مجلس به سفرآمانو درسال ۹۶ به ایران است. ازسوی دیگر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم در نامه‌ای رسمی، ادعای جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مجلس درباره دیدار شهید محسن فخری‌زاده با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تکذیب کرد و این ادعا را نادرست خواند. به گزارش خبرآنلاین، کمالوندی در پاسخ به استعلام معاون دفتر رئیس‌جمهوری درباره ملاقات شهید فخری‌زاده با مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشته است: «درخصوص توییت آقای کریمی‌قدوسی، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی به استحضار می‌رساند، شهید عزیز جناب آقای محسن فخری‌زاده هیچ‌گاه ملاقاتی چه با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و چه با بازرس و مقامی از آژانس دیدار، مصاحبه، ملاقات و مذاکره نداشته است و به این وسیله به اطلاع می‌رساند محتوای توییت مورد اشاره به هیچ وجه صحت ندارد.»

واکنش بعیدی‌نژاد

روز گذشته هم حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن که در مذاکرات هسته‌ای نیز حضور داشته است در صفحه اینستاگرام خود درپاسخ به سوال یک کاربر مبنی بر اینکه چرا آدرس محسن فخری‌زاده در گزارش‌های آژانس آمده است، گفت: آدرس و اطلاعات مربوط به ایشان در گزارش آژانس که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده، آمده است یعنی دو سال قبل از دولت جدید و آغاز مذاکرات هسته‌ای.

وی درپاسخ به سوالی درمورد ادعای کریمی‌قدوسی نیز گفت: در جریان مذاکرات هسته‌ای، هیچ‌گاه با دادن هرگونه اطلاعات یا انجام مصاحبه با دانشمندانی که آژانس در گزارش خود در سال ۲۰۱۱ که بر اساس اطلاعات جعلی و ساخته و پرداخته اسرائیلی‌ها منتشر کرده بود، در هیچ سطحی موافقت نشد و چنین کاری نیز انجام نگرفت. پیش ازاین هم روز شنبه رجانیوز رسانه نزدیک به جبهه پایداری در کانال تلگرامی‌اش ادعای کریمی‌قدوسی را تکذیب کرده و خواستار دقت نظر در انتشار چنین مطالبی شده بود. با این حال کریمی‌قدوسی روز گذشته درجلسه علنی مجلس، یک بار دیگر ادعای خود را تکرار کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی گفت:«زمانی که آمانو به تهران آمد، دو خواسته داشتند؛ روی پرونده PMD و برجام بحث شد و آنها گفتند که اجازه می‌دهید از پارچین بازدید کنیم و با دانشمندانتان مصاحبه داشته باشیم. این دو اتفاق افتاد، پس از خروج آمانو از ایران و بسته شدن پرونده PMD، برجام هم امضا شد. ضربه از ناحیه نفوذ صورت می‌گیرد.» شهید محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع روز جمعه ۷ آذر به‌دست عوامل تروریست در منطقه آبسرد دماوند ترور شد و به شهادت رسید.