به گزارش سپاه‌نیوز، سرلشکر حسین سلامی‌ در جریان بازدید از نوار مرزی شهرستان اصلاندوز و سدمیل مغان در استان اردبیل تاکید کرد: امنیت پایدار خط قرمز ماست و هرگونه ناامنی و تهدید در مرزها که موجب آسیب به امنیت و آرامش روانی مردم عزیزمان باشد، پذیرفتنی نیست. فرمانده کل سپاه ضمن رصد آخرین تحرکات در منطقه قره‌داغ، دستورات لازم برای تامین بیشتر امنیت مناطق مرزی را صادر کرد و افزود: تقویت تمهیدات دفاعی - امنیتی متناسب با وضعیت مناطق پیرامونی، مراقبت هوشمندانه و حضور هوشیارانه یگان‌های مستقر در مناطق مرزی مجاور محل درگیری‌های اخیر مورد تاکید است.

سلامی تغییرناپذیری مرزهای بین‌المللی را امری مهم توصیف و با تاکید بر ضرورت اهتمام طرف‌های درگیر در مناقشه قره‌باغ از هرگونه تهدید علیه مرزهای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای برخورد قاطع و به موقع با هر نوع تهدید یا تعرض مرزی اندیشیده شده است.

تغییر در ژئوپلیتیک منطقه را نمی‌پذیریم

همچنین امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به نگرانی‌های به وجود آمده به علت درگیری‌ها در منطقه قره باغ تاکید کرد: اجازه عرض اندام خارج از قوانین و مقررات بین‌المللی را به هیچ قدرتی نخواهیم داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان او با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تغییر در ژئوپلیتیک منطقه را نمی‌پذیرد، تاکید کرد: حفظ ژئوپلیتیک منطقه قابل احترام و خط قرمز ماست و هیچ قدرتی نباید درصدد تغییر در جغرافیای منطقه باشد و ما این موضوع را بر نمی‌تابیم. فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین گفت: هیچ خطری مرزهای شمال غرب کشور را تهدید نمی‌کند.

اعزام تجهیزات زرهی

خبر دیگر آنکه تعدادی از تجهیزات زرهی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین، به منظور تقویت و پایداری امنیت مرزهای شمال غرب کشور، به این مناطق مرزی اعزام شد. به گزارش «ایسنا» سرتیپ دوم علی‌پور معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش با اعلام این خبر گفت: خط قرمز نیروهای مسلح کشور، امنیت و آسایش ملت ایران است و نیروهای مسلح برای حفظ این دو مولفه مهم در هر مکان و در کسری از زمان برای نقش‌آفرینی در میدان حضور پیدا خواهند کرد. به گفته علی پور، در این ماموریت سرعت عمل و کیفیت خودروهای ترابری سنگین این نیرو که در مراکز تحقیقاتی و بهینه‌سازی نیروی زمینی، تولید و نوسازی شده‌اند در اجرای ماموریت واگذاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز با بیان اینکه تهاجم علیه ملت ایران مضرات زیادی برای دشمن دارد، گفت: امروز ما از قدرت بازدارندگی کم‌نظیر برخورداریم.