مشکل تبادل ارزی برای کوواکس

لاری درباره وضعیت پیش‌پرداخت ایران برای پیش‌خرید واکسن کرونا به مجموعه کوواکس سازمان بهداشت جهانی گفت: مشکلاتی در زمینه تبادل ارزی برای کوواکس نیز وجود دارد و به‌دنبال حل این مشکل هستیم. به محض اینکه مشکل تبادل ارزی برطرف شود، انتقال ارز برای مشارکت در کوواکس نیز انجام می‌شود. وی درباره واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: خوشبختانه هنوز نمونه‌ای از بیماری آنفلوآنزا از آزمایشگاه گزارش و تایید نشده است.

تکذیب شایعه پیوند اعضای بدن

سخنگوی وزارت بهداشت درباره شایعه‌هایی مبنی بر پیوند اعضای بدن از بیماران کرونایی اظهار کرد: پیگیری شده است که این مسائل توسط برخی گروه‌های معاند در خارج از کشور گفته می‌شود و صحت ندارد.

تولید کیت‌تشخیص کرونا و آنتی‌بادی در ۳۰ دقیقه

در خبری دیگر کیهان کروندیان، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با «ایسنا» از تولید تست‌هایی با قیمت مناسب خبر داد که از زمان ابتلا تا دو ماه بعد از آلودگی وجود ویروس کرونا را در بدن تشخیص می‌دهند. این تست‌ها در انتظار تایید اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت است.

پاسخ وزارت بهداشت به یک ادعا

ازسوی دیگر به گزارش انتخاب، رضا ملک‌‌زاده، معاون تحقیقات وزارت بهداشت شایعه استفاده از بیماران کرونایی کشور در یک تحقیق بین‌المللی درباره میزان اثرگذاری دارو‌های پیشنهادی گفت: این سخن دروغ است؛ ما ۳۵۰۰ نفر را در این مطالعه شرکت دادیم. این در حالی است که در کشوری مانند انگلیس مطالعه مشابهی با ۱۲ هزار نفر انجام شده است. ثانیا این دارو‌ها دارو‌هایی هستند که مردم قبلا نیز استفاده می‌کردند و ما فقط این ۳۵۰۰ نفر را دقیق چک کردیم، بیماران با رضایت خود وارد این مطالعه شدند.