دست به دست شدن پرسرعت تصاویر این ویدئو که به فاصله چند دقیقه شرح‌هایی از ماجرای آن نیز انتشار یافت، با واکنش گسترده کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و توییتر روبه‌رو شد. شرح اولیه ماجرا در فضای مجازی این بود: یک دختر جوان در منطقه بریم آبادان که از سوی یکی از کارکنان پالایشگاه آبادان مورد تجاوز قرار گرفته و باردار بود، با مراجعه به منزل این فرد با حمله اعضای خانواده او روبه‌رو شد. تصاویر البته دختری با صورت خونین را نشان می‌داد که به نوشته خبرگزاری مهر، «در میان دادوبیدادها و شیون‌های موجود در ویدئو، حرکت ناشایستی از سوی مأمور حراست موجود در منطقه سر می‌زند»؛ موضوعی که احساسات مردم را درباره این تصاویر بیشتر جریحه‌دار کرد.

ماجرا اما به روایت دادستان شهرستان آبادان به شرحی دیگر است. حمید مرانی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به ماجرای کتک زدن زن جوان و انتشار کلیپ ویدئویی در این شهر گفت: بر حسب گزارشی که نیروی انتظامی آبادان ارائه کرد، دختر خانمی با هویت معلوم به یکی از منازل شرکت نفت واقع در منطقه بریم آبادان مراجعه کرد. مرانی‌پور با بیان اینکه این خانم سلاح سردی (شی‌ء برنده‌ای) را در دست داشته است، افزود: پس از وارد شدن به منزل با پسری کوچک مواجه و با این پسر درگیر می‌شود و وی را مجروح می‌کند؛ اهالی منزل بلافاصله از داخل خانه خارج می‌شوند و از هجوم این خانم جلوگیری می‌کنند. دادستان آبادان در ادامه گفت: اهالی این خانه با این خانم درگیر شده و او را از ناحیه صورت مورد ضرب قرار می‌دهند که درگیری به خارج از خانه کشیده می‌شود.

مرانی پور با تاکید بر اینکه پس از انتشار این خبر، بلافاصله موضوع به‌طور مستقیم به رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان اعلام می‌شود و او در این خصوص دستورهای لازم را صادر و پیگیری‌های اجرایی را ابلاغ می‌کند، اظهار کرد: پس از تحقیق و بررسی مشخص می‌شود که این خانم بابت اختلافات قبلی و خانوادگی که با صاحب این منزل داشته است، به آنها مراجعه می‌کند و درگیری میانشان صورت می‌گیرد. او تاکید کرد: در این راستا دختر خانم پس از اخذ اعترافات و تعهدات لازم از او و با قرار گذاشتن وثیقه قانونی، آزاد و به خانواده‌اش تحویل داده می‌شود؛ همچنین زن صاحب‌خانه‌ای که جراحاتی را به این خانم وارد کرده بود، پس از ثبت اقوال او و طی شدن مراحل قانونی با گذاشتن وثیقه قانونی آزاد شد. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان هم شرحی مشابه با آنچه دادستان آبادان گفت از ماجرا ارائه کرد. به گزارش روابط عمومی پلیس، سروان امیر سام‌کمایی در این زمینه توضیح داد: در تحقیقات میدانی مشخص شد که زن جوان با صاحب‌خانه اختلاف قدیمی و شخصی داشته و برای تسویه‌حساب وارد خانه شد که توسط اهالی داخل خانه و ماموران حراست منطقه دستگیر و تحویل ماموران کلانتری شد.

از سوی دیگر، تابناک در خبری به نقل از دختر آبادانی مضروب نوشت که او «در زمان حادثه حالت طبیعی نداشته و از قبل زیر نظر پزشک مغز و اعصاب بود.» این دختر همچنین گفت: «وارد خانه شدم. اعضای خانواده جیغ می‌زدند و فرار می‌کردند. به حراست خبر دادند و داد می‌زدند.» او همچنین موضوع باردار بودنش را شایعه خواند.

بازداشت مامور حراست

با همه آنچه گفته شد، مرانی پور دادستان آبادان اما درباره مامور حراست گفت: آن مأمور نیروی حراست پالایشگاه نفت آبادان که در صحنه حضور داشت و آن رفتار ناشایست را انجام می‌داد، بلافاصله توسط مرجع انتظامی و مقام قضائی شهر آبادان احضار و پس از بازجویی و تحقیقات روانه زندان شد.

تعقیب منتشرکنندگان تصاویر

در این میان البته دادستان آبادان تاکید کرد که تحقیقات در مورد کسانی که این فیلم را منتشر کردند و باعث خدشه به امنیت شهر شدند شروع شده و به زودی این افراد شناسایی و دستگیر و برخورد قانونی و لازم با آنها انجام می‌شود.