با این حال همچنان دولتی‌ها می‌گویند که این نامه هنوز به نهاد ریاست‌جمهوری نرسیده است. تا روز گذشته دو مقام دولتی به این موضوع اشاره و از انتشار نامه یادشده پیش از آنکه در مقصد دریافت شود، گلایه و انتقاد کرده‌اند. محمود واعظی مسوول دفتر رئیس‌جمهوری یکی از این دولتی‌ها است که دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت، هنگامی که خبرنگاران از او درباره این نامه سوال کردند، گفت: «همیشه دولت و مجلس بر سر بودجه تفاهم می‌کنند؛ چیزی که الان اتفاق می‌افتد این است که چنین نامه‌هایی بین ما و قوای دیگر و نهادهای دیگر بوده اما اینکه اول ما نامه را در رسانه‌ها می‌بینیم و بعد دریافت می‌کنیم عجیب است.» او البته تاکید کرد که این نامه را ندیده است.

یک روز پیش از این (دوشنبه) نیز علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفته بود که نامه‌ای با این محتوا هنوز به نهاد ریاست‌جمهوری نرسیده است. او هم به این ماجرا انتقاد کرده و گفته بود: سنت بدی ایجاد شده است که قبل از رسیدن چنین نامه‌هایی موضوع رسانه‌ای می‌شود. بیان چنین موضوعی وقتی نامه نرسیده و پاسخش را نگرفته‌اند، درست نیست.

این دومین موضوع در دو هفته اخیر است که دولتی‌ها و مجلسی‌ها را به واکنش نسبت به یکدیگر وا داشته است؛ واکنش‌هایی که تا طعنه‌های توییتری و حتی فراتر از آن، در تریبون رسمی مجلس و دولت پیش رفت. البته موضوع حضور بی‌محابای قالیباف در جمع بیماران کرونایی و به تبع آن لغو جلسه سران قوا به همین دلیل، بیش از موضوع این نامه جنجالی شده بود.

ماجرای این جدال لفظی به دوشنبه ۱۴ مهرماه بازمی‌گردد؛ زمانی که قالیباف در بخش بیماران بدحال کرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) حضور یافت و به‌دنبال این بازدید نیز رئیس‌جمهوری از شرکت در جلسه سران قوا که قرار بود فردای آن روز (سه‌شنبه) برگزار شود، اجتناب کرد.

البته این ماجرا موج انتقادات را هم به سوی روحانی و هم به سوی قالیباف روانه کرد؛ منتقدان عدم حضور رئیس‌جمهور را حفاظت ازجان خود تعبیر کردند و از سوی دیگر، منتقدان قالیباف نیز عملکرد رئیس مجلس را نمایشی انتخاباتی تعبیر کردند. این اما پایان ماجرا نبود؛ حسن روحانی دو روز بعد در جلسه چهارشنبه هیات دولت به توضیح لغو جلسه سرا قوا پرداخت و با انتقاد از اقدام قالیباف گفت: «کسی نمی‌تواند وسط مسیل بایستد و صدای سیل را هم بشنود و بگوید تو می‌ترسی وسط رودخانه بایستی، خوب آب می‌آید و او را می‌برد.» همان روز، قالیباف در جلسه بررسی مسائل نظام سلامت کشور به دفاع از عملکرد خود پرداخت و تاکید کرد: «بازدید ما از بیمارستان امام(ره)، حداقل کاری بود که می‌توانستیم انجام دهیم، ما در نظارت میدانی، همه پروتکل‌ها را رعایت کردیم.» قالیباف ۵ روز پس از این اظهارات در توییتی با اشاره به کلیدواژه مسیل که روحانی به آن اشاره کرده بود، با یادی از بازگشت پیکرهای چند تن از شهدای خان‌طومان‬ نوشت: «‌فداکاری و از خودگذشتگی بلباسی‌ها بود که نگذاشت آب در دل بچه‌های این آب و خاک تکان بخورد. خود را به مسیر سیل انداختند تا کسی را آب نبرد.»

با این همه، حالا که جدال لفظی دولت و مجلس فرو نشسته، این بار اصلاح ساختار بودجه و نامه قالیباف می‌تواند بستری برای حاشیه‌ای جدید باشد. به‌نظر می‌رسد موضوع اصلاح ساختار بودجه در دو ماه آینده، فضایی تا حدی جنجالی میان دولت و مجلس جدید حاکم کند. در حالی که کمتر از دو ماه تا موعد قانونی تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس باقی مانده، مجلسی‌ها در حال تدوین طرحی هستند که بتواند دولت را مکلف به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ با توجه به نکات اصلاحی این طرح کند. این در حالی است که تدوین بودجه در سازمان برنامه آغاز شده و با توجه به اعلام وصول نشدن طرح مجلس، تصویب آن پیش از نیمه آذر بعید به‌نظر می‌رسد.

حتی اگر این طرح پیش از این زمان نیز در صحن علنی تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد، باز هم تطبیق لایحه بودجه براساس آن محتمل نیست. از سوی دیگر، آنچه این جدال جدید را محتمل می‌کند، تاکید مجلس بر پیگیری اصلاح ساختار بودجه از یکسو و تاکید دولت بر اعمال اصلاحات در لایحه از سوی دیگر است. گواه این مدعا اظهارات علی ربیعی در آخرین نشست خبری‌اش با خبرنگاران است؛ او گفته بود که «سازمان برنامه و بودجه از دوسال پیش اصلاح ساختار بودجه را در ۱۰ محور چه منابع و چه مصارف مطرح کرده است. امروز هم در فرآیند تدوین بودجه ۱۴۰۰ موارد مهمی مثل اجرای بودجه عملیاتی و کاهش بودجه نفتی پیش‌بینی شده است.»