او در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر اعلام کرد: ما جلساتی با آقای ناطق تحت عنوان جلسات هیات رئیسه مجالس چهارم و پنجم داریم و اخیرا هم این جلسه برگزار شده بود، ما تلاش کردیم که او فعال شود اما قاطعانه می‌گوید احساس تکلیف نمی‌کنم به همین جهت در حوزه علمیه خود مشغول به فعالیت است و اراده‌ای برای ورود به فعالیت‌های سیاسی ندارد از این رو تمایلی برای نقش‌آفرینی در صحنه سیاسی چه به‌عنوان یک کاندیدای انتخابات و چه به‌عنوان کارگردان صحنه سیاسی ندارد.

باهنر در عین حال گفته است که «تلاش می‌کنیم، نیروهای انقلاب در انتخابات ۱۴۰۰ به وحدت صددرصدی دست یابند.»

او درباره فعالیت جریان اصولگرایی برای انتخابات پیش رو گفت: شورای ائتلاف که انتخابات مجلس یازدهم را مدیریت کرد، فعال است و با جامعه روحانیت مبارز رفت و آمدهایی دارند و ما هم بعضا در جلسات شرکت می‌کنیم و دوستان تلاش می‌کنند به یک ساختار وحدت‌آفرین برسند.

این چهره اصولگرا درباره بحث‌های مطرح مبنی بر احتمال رئیس‌جمهور شدن یک چهره نظامی در انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: اینکه بگوییم هرکس نظامی شد، نمی‌تواند بیاید درست نیست، برعکس این مطلب را هم نباید بگوییم. یعنی اصولگرایان بیایند فقط تبلیغ کنند که این بار حتما باید گزینه انتخابات، نظامی باشد. به گفته باهنر ما در همه اقشار کشور، نیروهای خوب، بد، قوی، ضعیف، موفق و ناموفق داریم.

او در ادامه با بیان اینکه معتقدم اصلا ریاست جمهوری را نبابد صنفی و قشری کنیم و بدون آنکه شناختی از افراد داشته باشیم بگوییم یک پزشک پیدا کنیم چرا که اگر او [پزشک] رئیس‌جمهور شود خوب است، گفت: وقتی که از عملکرد حسن روحانی راضی نیستیم پس نباید بگوییم که یک روحانی [به‌معنای عام] رئیس‌جمهور نشود. اصلا نباید این تقسیم‌بندی‌ها را داشته باشیم.

کمک ابر و باد به روحانی

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو، به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ اشاره کرد و در خصوص انتخاب حسن روحانی گفت: در سال ۹۲ اگر مرحوم‌هاشمی ثبت‌نام نمی‌کرد و صلاحیت او احراز نشده بود، اگر محمد رضا عارف با فشار حزبی انصراف نمی‌داد و اگر از چهار کاندیدای اصولگرایان، فقط یک نفر در صحنه رقابت باقی می‌ماند و هرکدام از این اگرها اتفاق می‌افتاد، آقای روحانی رئیس‌جمهور نمی‌شد؛ روحانی نیم درصد بیش از حد نصاب رأی آورد براین اساس، ابر و و باد و مه و خورشید و فلک جمع شدند تا او رئیس‌جمهور شد.

او در عین حال کنایه‌ای هم به جریان اصلاحات زد و تصریح کرد: هرکس باید به اندازه خود مسوولیت دولتِ روحانی را بپذیرد، حال اصلاح‌طلبان بیایند فرافکنی کنند که خیر- ما از روز اول «روحانی» را قبول نداشتیم و او توانمند نیست و کار نمی‌کند، فرافکنی می‌کنند. کابینه روحانی اصلاح‌طلب است و تعداد کمی هم جزو معتدلین هستند و ما یک اصولگرای رسمی شناخته شده در کابینه روحانی نداریم.